Vitvaror från Gram
Vi har fått ett prisvärt paketpris med Grams vitvaror men jag har aldrig hört talas om detta märke tidigare.
Någon som vet om det är bra eller dåliga grejjer?
Vi har fått ett prisvärt paketpris med Grams vitvaror men jag har aldrig hört talas om detta märke tidigare.
Någon som vet om det är bra eller dåliga grejjer?
Som du säger själv har du inte hört talas om märket förut, inte jag heller... Då får man börja fundera på hur lätt det är att få tag i reservdelar om ngt går sönder t.ex hyllor i kylskåp, eller hur det går att hitta extra plåtar till en ugn i rätt storlek. Det finns ju kändare märken i varierande prisklass. Jag skulle definitivt välja ett kändare märke!
Gram är ett stort o populärt märke i Danmark. Vi har en kyl från Gram som nu är ca 10år och är jättenöjda. I somras gick en tempgivare sönder och det var inga som helst problem att få fixat och var inte dyrt heller. Har hört att det är samma kompressor som till Huskvarna, om det är sant eller inte vet jag inte. Jag hade inte tvekat att köpa det.
Gram är ett bra märke som funnits länge. Kyl & frys är kan jag bara säga poritiva saker om. Diskmaskiner vet jag inget om förutom att det är nytt i desas sortiment.
Ska ni ha inbyggnad bör ni dock titta på avståndet mellan zonerna på hällen samt storleken på zonerna. Det brukar vara ganska trångt mellan dessa så kärlen tar i varandra om man ex ska koka makaroner och steka korv samtidigt. Zonerna är också ganska små i förhållande till de andra som finns på marknaden.
Ugnar: visst, inga problem på de billigare men om du ska ha en med timer och utdragsskenor så tycker jag att du ska jämföra med utdragsskenorna på ec em electrolux.
Det känns lite kvalitetsskillnad. Känn även på hur det är att öppna olika ungsluckor m.m
Lycka till
Tack för snabba och tänkvärda svar. Fick lite ny syn på vad man bör titta på inte bara på Grams prylar utan överlag. Och kommer ni på mer så skriv in, jag är glad över alla svar så man får så mycket kött på benen som möjligt inför dessa köp.
Säljer vitvaror till vardags så har du några frågor generellt får du gärna hojta till så kan jag babbla på i evigheter..
Men vad bra! Här hojtas det direkt!
Vi ska ju köpa kyl och frys, induktionshäll, inbyggnadsugn, inbyggnadmicro, vinkyl, frihängande fläkt, diskmaskin och har väl tittat lite desperat på Ikeas vitvaror då vi ska köpa köket därifrån men fått flera varningar om detta då deras vitvaror verkar vara så ojämna. Men det går inte att komma ifrån att det blir det absolut billigaste nu speciellt med deras 20% kampanj. Men man vill ju inte bli dumsnål!
Förutom erbjudandet med Grams vitvaror har vi även fått ett annat paketpris med mer Electroluxprylar och det skiljer bara 3000 kr (dyrare) från Grams-paketet. Så ifall man jämför Grams med Electrolux vem vinner i längden? (Vi pratar priser runt 60 000 med tvättmaskin och torktumlare oxå). Och vilka produkter kan handlaren gå ner mest på i pris?
Ni ska med andra ord ha allt.
Skickar dig ett meddelande till inboxen.
Nu har du ett mail med 1000 frågor =)
Vi köpte en begagnad GRAM frys som e ca 15 år. Den är hur bra som helst.