• AnDan

Röra runt eller skaka?

Hej på er....

Jag har en 4.5 kilos bebis, en vecka, som går på mjölkersättning,Hipp ekologisk.

då jag gör flaskan, gör det nån skillnad om jag rör runt blandningen eller skakar den?
    Om jag skakar blir det mer bubblor.
    Gör ju i och för sig ingenting då vi har dr brown flaskor, men käns bättre att bara snurra runt blandningne, för det blir mindre luftbubblor.

Löser sig blandninen tillräckligt med denna metod?

• Svar på tråden Röra runt eller skaka?
  • adrenalin

du får väl smaka själv kanske? se ifall det blir pulverrester kvar när flaskan är tom?

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Annamaja

nja jag skulle vara osäker på om pulvret verkligen löser sig. kolla om det löser sig riktigt och inte blir någon klump

• SIN74

Jag skakar och väntar sedan lite, då förvinner de flesta bubblorna.

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • Puck76

fast man ska inte skaka drBrowns flaskor. så skaka i nåt annat eller rör i en skål och häll  över det.

• greeneyes
    Puck76 skrev 2007-11-30 12:06:04 följande:
    fast man ska inte skaka drBrowns flaskor. så skaka i nåt annat eller rör i en skål och häll  över det.
    varför inte det?
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Puck76

för att pulvret lätt fastnar i röret som går ner i flaskan. så va det i alla fall när vi använde den men det va för snart 2år sen...

• greeneyes
    Puck76 skrev 2007-11-30 12:10:35 följande:
    för att pulvret lätt fastnar i röret som går ner i flaskan. så va det i alla fall när vi använde den men det va för snart 2år sen...
    oj, det visste jag inte.. ska börja att röra om med sked innan jag skakar för säkerhetsskull...
  • Puck76

Why does my bottle leak?

The patented vent provides an air passage way that allows air to enter the bottle which allows the baby to nurse without fighting the negative affects of the vacuum found in other baby bottles. Under certain conditions the milk or formula can exit through the vent. For example if the liquid is overheated the expanding air inside the bottle pushes the liquid through the vent causing leakage. Or if the bottle is shaken to mix formula the liquid may enter the vent and leak. Also if the bottle isn't held properly and the end of the reservoir tube is submerged in the fluid leakage may occur.

http://www.handi-craft.com/bottles/FAQ.shtm

ytterligare en anledning...
     dessutom ska man hålla luft och vätska separat, och skakar man så blandas de... typ. fick vi i alla flal höra när vi matade stora tjejen

• SIN74

Ok, jag har inte en sådan flaska. En vanlig eska. Då fungerar det. Sorry att jag var otydlig. Men det skapar ju en tanke iallafall.

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • AnDan

Tkr inte det gör nån skillnad om man har röret ner eller inte då jag rör runt.

Nåväl, jag får väl fortsätta expremintera.

Huvudsaken är ju att hon äter ialla fall:)

• greeneyes

Åh, det är därför min flaska läcker - tack!

• lillajag82

jag har dr brown och skakar aldrig flaskan..rör alltid med en sked och häller över tillägget i flaskan..

Svar på tråden Röra runt eller skaka?