• Johanninen

    Bästa dop/namngivningspresenten?

    Vilken var den bästa dop/namngivningspresenten era barn fick? Behöver tips på vad man kan önska sig i doppresent till dottern!

  • Svar på tråden Bästa dop/namngivningspresenten?
  • UnderbaraSöner

    d bästa var nog fondpengarna på lång sikt.

  • Busbellan

    Jag gillar barnkammarböckerna.
    Annars tycker jag tummen och spöket laban sakerna är jättefina.


    Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • jen längtar

    väldigt glad för:
    lära gå vagnen
    fin tavla med sonens namn o födelsedata på
    födelsedagståg
    dopflagga
    gunghäst

  • nexie

    Fina sagoböcker.
    Träask målad med namnet på.

    Fick alldeles för många halsband som antagligen aldrig kommer användas.

    Skulle gärna velat ha nån fin barnmöbel

  • Linisen

    Fastnade för en härlig tandfé från Ragtales när jag skulle köpa doppresent till min systerdotter. Kommer i sin egen ask och är jättesöt - har en liten ficka på ryggen där man kan stoppa tanden Drömmer Ser att den finns här: www.nalleriet.se/ragtales-nallar/877-tandfe-prinsessa-ragtales.html

    Är man ute efter något lite dyrare är det lite kul med en gunghäst! Särskilt en så fin som den här: www.jollyroom.se/produkter/little-bird-told-me-dylan-boo-gunghast-3 (har den själv - den är helt underbar)

    /Lina

  • Comet

    Mina barn fick så mycket, men jag blev gladast över användbara saker som en liten stol och barnbestick. Besticket såg ut som det här ungefär (fast med lite andra motiv): royaldesign.se/viewitem.aspx Väldigt fint! Ett av barnen fick även en rolig doptavla som vi uppskattade mycket, sådana kan du t.ex. hitta här: lia-design.se/doptavla/ Jag blev väldigt glad över smycken också. Jag ar hört att många föräldrar säger att smyckena bara hamnar i en låda, men hos oss används de flitigt nu när barnen är lite äldre. Det känns liksom lite festligt att ta på sig ett fint halsband när man ska på kalas osv.

  • Dockan

    Fick ett par Kavatskor - superfina i en färg jag råkar gilla. Av god vänner som visste att jag börjat fundera på första paret skor då vår lilla tidigt ville upp och stå och gå.

    Otroligt fina, användbara och en minnessak då man sparar första skorna gärna.

    Sen fick vi fina Brioleksaker och en stol handmålad (med minnestext från den lillas gammelmoföräldrar). Vi gillade det medta, då våra vänner lagt tanke och tid bakom.

Svar på tråden Bästa dop/namngivningspresenten?