• Baccard

Bröstinflammation/varböld?

Någon som haft det? Vilka symtom började det med? Behövde du söka hjälp för att få bort det?
    Tror jag åkt på en sån, ena bröstet är rodnat och ömt och det känns som en större knöl innanför på ovansidan (dock inte hård som vid mjölkstockning) har huvudvärk å har haft feber, tror dock den försvunnit nu. Haft symtomen i lite över ett dygn. Kan amma som tur är.

• Svar på tråden Bröstinflammation/varböld?
  • Viktors mamma

Jag har haft en sån, och jag tror inte att de försvinner av sig själv tyvärr. Jag var tvungen att äta antibiotika men den gav sig inte så det blev tyvärr en operation till slut. Om du tror att du har en bröstböld så kontakta kvinnokliniken genast. Min började med 40 graders feber, ömt bröst, jag ringde KK och de ville att jag skulle åka in på en gång. Jag kunde också amma hela tiden.

• Baccard

Tack :) Har läst där å på andra ställen å det är därifrån jag fått att jag tror det är bröstinflammation. Men skulle vilja ha personliga erfarenheter också!

• Tygtiiger

Det låter som om det kan vara mjölkstockning lite längre in i bröstet, (jag kände ungefär så vid min tredje mjölkstockning) men ring KK och be att någon tittar på det! Bröstböld låter INTE kul.
    Amma amma amma!

• Mamsingen

Jag hade också en bröstböld. Håller med Viktors mamma, tror inte heller den försvinner av sig själv. Antibiotika bet inte på min heller, blev operation här också. Jag kunde också amma hela tiden. Ring KK eller BB, bättre att kolla en gång för mycket... Lycka till!

• Baccard

Hu då... Men nu är alla symtom borta förutom en rodnad på bröstet. Då borde det väl inte vara någon fara? Men ringer och hör efter imorgon om det inte blivit helt bra eller värre igen. Tack för svaren!

Svar på tråden Bröstinflammation/varböld?