• sariat

Hur mycket kollar era ettåringar på tv?

Hur ofta och ur länge kollar era ettåringar på tv?
    Vad kollar dem på?

• Svar på tråden Hur mycket kollar era ettåringar på tv?
  • Vädtkustmamma

Inget alls. Hon hade inte ro i kroppen att stanna till framför TV:n!

• Sennaboo

Min 16 mån son tittar inget alls på TV. Har inte försökt speciellt (dvs ej satt på några barnprogram eller filmer) och de gånger Tvn har varit på har han inte visat något intresse för den.

• Barbamama

Ooops, vart fel... Min 17-månaders tjej tittar inte på tv alls... Visst, står den på kastar hon en blick, men hon e inte intresserad av att titta, hon vill hellre lägga pussel eller busa.

♥mamma till världens vackraste Sydney♥
  • Kärnan

min son är 18 månader. vi kollar på barnprogram på kvällen, ungefär mellan 10-40 minuter. och ibland kollar han på barntv på morgnarna

• Pochahontas

Finns det verkligen nån som sätter en ettåring framför tvn? Nu menade jag inte att låta elak, men det är väl ändå väldigt onödigt när dom är så små...

Vår tv står ju på ibland om nån tittar på nåt. Oftast är det sonen - nio år - som kollar på kvällen. Lillan - ett år - bryr sej inte nämnvärt om tvn, men så fort det blir musik så slutar hon med allt hon gör och börjar dansa! Fast hon tittar inte på tvn, bara lyssnar. Och dansar. Ser jättekul ut.

Då var man fru Byrlén...
  • Tussan05

Inget, varför skulle han? Så himla onödigt.

Kanske tittar han lite på kvällen när vi vuxna sitter och tittar men då är det inte direkt ett aktivt tittande, snarare lek i rummet och tv:n råkar vara på.

• sariat

pochahontas: Vi brukar sätta på tv:n till vår ettåring. En kvart varje kväll när hon har bytat till pyjamas. Då sitter hon med mig eller sin pappa i knäet och tittar på pingu.. det är helt perfekt innan läggdasg då hon varvar ner och blir lugn. Hon har aldrig sovit så lugnt och länge på natten som hon gör nu.
    Så jag tycker inte det är onödigt. Finns ju inget farligt med det plus att vi får lite mys.

• MariaX m 2

Inget alls, är helt ointresserad

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
Svar på tråden Hur mycket kollar era ettåringar på tv?