• Lady Bling

Är det bara jag som gått UPP i vikt efter förlossningen?

Med förra barnet gick jag ner allt direkt efter förlossningen, då hade jag gått upp 6 kg  under graviditeten har jag för mig. Mådde illa under hela graviditeten. Behöll sen min vanliga vikt fram till andra graviditeten. Är överviktig sen innan, men höll alltså ändå min vikt.

Mådde illa under den här graviditeten också, gick upp bara några få kilo under graviditeten. Var lite orolig då jag inte gick upp i vikt alls, och sen bara lite som jag gick upp på slutet. Gick ner allt igen direkt efter att jag snittades i princip. Hade till och med gått ner ett par kilo jämfört med innan graviditeten.

Passar ibland på att väga mig när jag är på BVC med dottern som är 7 månader nu. Då märker jag att jag går upp i vikt.  Jag som var så glad att vara riktigt "smal" efter förlossningen, och nu går jag upp i vikt... Ammar min lilla dotter, med förra barnet funkade inte amningen alls.

När man ammar pratar ju alla om att man går NER i vikt, inte UPP!

Är det bara jag som gått UPP i vikt efter förlossningen trots amningen?

• Svar på tråden Är det bara jag som gått UPP i vikt efter förlossningen?
  • Sugar

samma här gick upp 11 kilo under grav, efter gick ja ner allt på ca 10dagar, åhh vad smal ja kände mig, men nu ja NU VÄGER JA tom 1 kilo MER än vad ja gjorde när ja va höggravid.

• Nyfiken gul

det är en myt att man går ner i vikt av amning...

Amning kräver lika mycket mat för dig som när du är gravid o då är det oerhört lätt att lägga på sig extra trivselkilon pga att man äter mer.

Man kanske även äter mer osunt när man är hemma o mammaledig - många fikastunder med andra mammor.. Man kanske sitter o äter godis när man ammar.... osv...

Jag gick också upp när jag ammade - helt enkelt för att jag var hungrig av amningen o krävde mer mat.

• Zoe888

ja, den frågan har jag också ställt mig...Var nöjd med vikten två veckor efter förlossningen men nu...är jag gravt missnöjd Ammat som en tok, men det fick bara motsatt effekt...

Svar på tråden Är det bara jag som gått UPP i vikt efter förlossningen?