Misslyckad magsäcks-operation (GBP)?
Jag har en systerdotter som vill gå igenom en GBP - gastric bypass op och har några frågor ang. detta.
Jag VET att man går ner hastigt och mycket i vikt.
Jag VET att man mår bra av att väga mindre.
Och jag VET att det finns enormt positiva trådar här på familjeliv där alla verkar vara så lyckliga och lyriska över sina operationer.
MEN jag vet också att det måste finnas något negativt med operationerna. Jag har sett flera program på tv'n där dom tar fram det negativa i att göra operationen.
Många har fått andra missbruk. Sex eller alkohol missbruk. En del har börjat snatta, allt detta för att byta ut ett beroende (mat) mot ett annat. Sånt kommer aldrig fram här?
Genom mitt jobb så har jag även kommit i kontakt med en person som gjort operationen och han har mått dåligt precis hela tiden, och önskar att allt var som förr igen. Han kräks ofta. Mår dåligt. Känner sig nedstämd. Kan inte äta riktigt, och har fått en hel massa hud som bara hänger. Han behöver ytterligare operationer för att ta bort huden!! Bara massa problem alltså.
Jag vill med denna tråden höra 'den andra sidan'. Alltså inte en massa försvarstal FÖR operationen för det kan jag läsa i den andra tråden..
jag vill höra negativa saker som hänt med kroppen efter operationen.
Allt är inte alltid en dans på rosor och man måste se båda sidorna, först då kan man lägga allt på vågen och väga för och nackdelarna!