• Nyfiken gul

Vad gör man åt illamående HELA tiden?? Inget hjälper! - O fler som mår illa på kvällar o nätter??

Sååå sjuuuukt illamående - är i vecka 9.

Har ett diffust illamående som sitter i hela dagen - hela tiden.. Det är aldrig speciellt framträdande utan ligger under som ett rakt streck hela dagen..

det går inte över vad jag än gör. Så fort jag ätit mår jag illa, så fort jag dricker något mår jag illa, ligger jag o vilar mår jag illa.

Det jobbigaste är just att det är så diffust - det går inte att koppla till varken trötthet eller hunger eller lågt blodsocker... Det bara ligger där hela tiden och vill inte försvinna...

NÅn som har tips????

Kan inte äta postafen och seaband hjälper ingenting....  O barnmorskan har inte heller tips, jag har provat ALLT.

O det värsta är att jag mår som mest illa på kvällen när jag ska lägga mig..omöjligt att hitta någon bekväm ställning att sova i pga illamåendet. O går jag upp o kissar på natten så mår jag så illa att jag nästan "klöks" när jag sitter o kissar. Att äta eller dricka något då gör ATT jag kräks....

bläääääääää

• Svar på tråden Vad gör man åt illamående HELA tiden?? Inget hjälper! - O fler som mår illa på kvällar o nätter??
  • MansonDust

Jag åt lättsaltade kex konstant i ett par veckor.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • MansonDust

Kolsyrade drycker kan hjälpa med.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Kristin24

Ingefära...funkade för mig.
    Finns en yoghurt med päron/ingefära..jätte god och hjälper.  Finns även ingefära i en del bullar..det åt jag också ibland.  annars levde jag på frukt och grönsaker under 7 veckor av illamående.

Go och glad Kexchoklad
  • Fru Indosaurie

akupunktur som någon ovan också har sagt, har du testat det?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • jenn79

Ja du vad ska jag ge dig för råd??

Har själv hypermesis (kraftigt ilamående och kräkande) och är i vecka 19. Jag äter Lergigan och får stolpiller Torecan för att må tja lite bättre iaf dvs konstant illamående.

Men äter saker som smakar och luktar så lite som möjligt, ät det du är sugen på oavsett vad det är.

• Sandrish84

Jag har inget konkret tips förutom de dom andra gett dig men jag vill bara berätta att det var precis likadant för mig. Mådde lika illa hela tiden, dygnet runt.... Gick över i v 12 ungefär. Ingen tröst just nu men.....Glad

• TerrorMorsan

ingefärs te?

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Evis82

Vet vad du beskriver. Är i v. 29 och kräks fortfarande flera ggr per dag. Äter alla möjliga läkemedel. Tycker du ska tala med din bm och be om en tid till en läkare för att få utskrivet läkemedel. Jag har även legat inne på sjukhus i ett par omgångar för lite näring och vila. Det är kanske oxå ett alternativ.

• Pasadena

Usch stackars, precis sådär mådde jag också, diffust illamående, bra beskrivning. Alltså det enda som hjälpte var att ligga ner och vila för så fort jag röde mig eller stressade det minsta mådde jag nnu sämre. Värst var kvällarna efter jobbet, mådde sååå illa av trötthet.

har inget tips, det enda som "hjälpte" var iskallt vatten och proviva mango. Uääh, kan fortfarande förnimma det där illamåendet när jag dricker provivan.

KRAM!

Svar på tråden Vad gör man åt illamående HELA tiden?? Inget hjälper! - O fler som mår illa på kvällar o nätter??