Åh vad roligt med en Whippe ägare! :) Jag har själv en helt underbar tjej på 2 år och jag kan ju bara säga att du har gjort helt rätt val! Varifrån kommer din lilla/lille? Min tjej kommer från Kvarnhällens i Västerås.
Jag är ganska aktiv med min Alice, åker på utställningar flera gånger per år och det är jätteroligt! Alice har även LC (lure coursing) licens och har tävlat ett par gånger, hon fullkomligt älskar det! Så när din hund är vuxen så ska ni absolut prova på detta tycker jag!
En Whippet är otroligt mångsidig och det beror helt på vad du som ägare vill hitta på! Agility,spår och faktiskt även lydnad funkar bra! Visst, vill man satsa på högre klasser i lydnad så är kanske inte en Whippet det allra bästa valet. :) De har sin egen vilja men med rätt belöning och motivation funkar det mesta! Det finns faktiskt en Whippet i Sverige som jobbar som servicehund! Vet inte riktigt var du bor men på några ställen i sverige körs även rundbana med Whippet, det är det som Greyhounds tävlar i men man kör detta även med Whippar. Bara skriv om du vill veta något mer! :)