• Joico

Trycka ihop duschdraperistång

Jag har en duschdraperistång som jag dragit ut för mycket och måste få ihop igen.. det är en såndär med fjäder. Det går ju på NÅT sätt, men hur.. någon som vet??

• Svar på tråden Trycka ihop duschdraperistång
  • Joico

Trodde det jag också.. men just nu hänger sambon på den o det händer inget

Helen72a skrev 2007-11-30 21:12:40 följande:
    den ska väl "bara" vara att trycka ihop, tror dock att det kan behövas ganska mycke kraft
  • Tigertofflan

Skruvar man inte lite?!

Så som man gör med mopp-skaften?

• Joico

Nope

Tigertofflan skrev 2007-11-30 21:14:39 följande:
    Skruvar man inte lite?!Så som man gör med mopp-skaften?
  • Bakeapple

Du får dra isär den helt och sedan trycka ihop den igen. (Tips från en som var tvungenatt gå tillbaka till affären och fråga när jag flyttade till ny lägenhet med smalare dusch)

• Joico

Är du heeeeeeelt säker?

Bakeapple skrev 2007-11-30 21:18:08 följande:
    Du får dra isär den helt och sedan trycka ihop den igen. (Tips från en som var tvungenatt gå tillbaka till affären och fråga när jag flyttade till ny lägenhet med smalare dusch)
  • Bakeapple

Jag har iaf haft 2 olika duschdraperistänger som har varit liksom tvådelade med en fjäder inuti och de har man behövt dra isär och sedan stoppa in den lite smalare delen i den tjockare från andra hållet igen. Lysande beskrivning va Fast det kan ju å andra sidan finnas olika konsturktioner. De jag hade kunde man trycka sig blå på utan att de blev kortare för det, det var det första jag försökte....

• Flutterby

Ja, man måste ta isär den och börja om från början. Att försöka trycka ihop den med våld är helt omöjligt!

• MrAndersson

Skruva OCH trycka då

• Flutterby

Exakt!

Bakeapple skrev 2007-11-30 21:23:48 följande:
    Jag har iaf haft 2 olika duschdraperistänger som har varit liksom tvådelade med en fjäder inuti och de har man behövt dra isär och sedan stoppa in den lite smalare delen i den tjockare från andra hållet igen. Lysande beskrivning va Fast det kan ju å andra sidan finnas olika konsturktioner. De jag hade kunde man trycka sig blå på utan att de blev kortare för det, det var det första jag försökte....
  • Joico

När man tar i andar hålet så ska fjädern in först i den större va`? också lysande förklaring

Bakeapple skrev 2007-11-30 21:23:48 följande:
  • Bakeapple

Nej, fjädern ska nog komma sist, dvs fjäderlösa änden först, sedan drar man ut den till rätt längd och så håller fjädern den på plats.

Jag borde ju börja skriva beskrivningar Inte många som hänger med i de kringelikrokarna.... Clear as mud!

• Näckrosen

Jag har gjort precis som bakeapple.

Dra ut helt och stoppa in igen. Fjädern kan bli förstörd om man pressar tillbaka den. Har jag också gjort...

• Bakeapple

Skönt att det gick bra! Lite surt att behöva köpa ny stång....

• Joico

Hehe ja precis, trots att dom inte kostar såå mycket på typ IKEA eller Rusta

Bakeapple skrev 2007-12-01 09:19:39 följande:
  • Flutterby

Det fick jag göra när jag satt ihop en sådan stång fel. Var _inte_ glad!

Bakeapple skrev 2007-12-01 09:19:39 följande:
  • Tristanya

ej läst alla svar o TS kanske har fått svar nu.. men man drar ut hela stången (som om man skulle göra den längre), o sen sätter man i den i början igen.. o drycker den till önskad längd!

Svar på tråden Trycka ihop duschdraperistång