• kilis

V 12 brun slemmig flytning ?

Hej finns det någon som varit med om samma sak? Har haft som mens värk till och från nu i 2 dagar, korta men intensiva smärtor=(

Nu när jag gick på toaletten hade jag som en brun slemmig flytning?? känner mig jätte orolig nu, eftresom jag haft som liknande mens smärtor oxå. Kan det vara risk för MF? eller är det normalt å att livmodern bara växer. Har ju annars mått jätte bra hela tiden.

Med vänliga Hälsningar / orolig tjej

• Svar på tråden V 12 brun slemmig flytning ?
  • alexja

jag blödde i v.12 och sen hade jag bruna flytningar. Mensvärk hade jag också men det hade jag haft hela tiden sen jag blev gravid. Det gick bra för mig Theodore föddes i september.
    Jag hoppas att det bara är flytningar! om du har haft sex fanska nyligen är det inte helt ovanligt att det kommer lite flytningar eller blod.
    Lycka till!

u
  • novaevelina

Smärtan kan mycket väl vara växtvärk i livmodern, jag har haft jätte ont utav det.. jag har även haft avslag utan brustna blodkärl i underlivet och bruna flytningar behöver inte vara något farligt! många blöder t.o.m genom hela graviditeten.. men är du orolig så tycker jag att du ska ringa och fråga, så att du slipper oroa dig i onödan! lycka till.

• Linsen

Menssmärtor är oftast ingen fara då det kan göra rejält ont när livmodern växer (och då menar jag verkligen rejält ont).
    Många blöder i samband med graviditet och ifall du tex haft samlag tidigare så kan det vara gammal blödning från att blodkärl brustit. Men det är alltid ett skäl till att söka läkarvård för det kan även betyda att graviditeten inte fortlöper som den ska och att kroppen nu har börjat sända signaler på detta. Så ring imorgon och försök få ett vul omgående så får du svart på vitt hur det ser ut och blir oron för stor så kan du åka in akut.
    Lycka till nu!

• kilis

Tack känns redan bättre, kan nu andas ut under helgen. Men fortsätter det ringer jag BM på måndag. / kram kram

Svar på tråden V 12 brun slemmig flytning ?