• Anonym

Luktar APA i naveln...

Alltså, jag har en ganska djup navel som är svår att få ren...

Efter en dusch när jag är lite fuktig i naveln kan jag INTE sätta fingret där och sedan lukta på fingret... För då kräks jag

Hur ska jag få den riktigt ren när den är så djup..... Kan jag ha fått svamp eller nåt..? Är det kanske därför det luktar apa?

Faktiskt ett problem för mig....

• Svar på tråden Luktar APA i naveln...
  • Anonym

tvätta med tops?
    torka med tops? som man gör med öronen?

• Anonym (samma)

ingen aning om varför, men även jag luktar riktigt illa i naveln, som dessutom aldrig är torr där inne...

• Anonym (tops?)

testat med tops?
    kan tänka mig att det är lika viktigt att hålla torrt och rent som mellan tårna.

• Anonym (Puder)

Enkelt avhjälpt, pudra eller talka.

• Anonym (samma 2)

har oxå en djup navel och det är jätteviktig att den blir ren och att man håller den torr.
    JObbar inom sjukvården och på vissa som kommer in och man ksa tvätta navelninför en op är superäckligt, man ser gammal smuts, typ som en liten bajskorv.

Såå gör rent naveln med tops, jag brukar hälla lite puder i min navel för att hålla den torr,men viktig att man gör rent den så att det inte finns några rester kvar sen

• Anonym (min med!)

det luktar illa i min navel jämt för mig, alltså om man pillar där med fingret. enda gången det inte varit så var när jag var höggravid för då var den liksom utspänd.

det är inget problem för mig - jag menar vad ska man dit å pilla för? det är väl helt enkelt för att det kommer in fukt men torkar inte så lätt eftersom det är "trångt".

oftast rengör ju kroppen sig själv rätt bra i små skrymslen och vrår, att det bara är dumt att hålla på göra rent själv - som typ i underlivet...

• Anonym

Tack för alla svar...

Ska genast testa med tops, jag hade inte tänkt på det...

• Anonym (surknavel)

jag hade nåt liknande!! eller har en superdjupnavel konstant, men fick ont å så.. tror det blev nån lättare infektion. pratade med rådgivningen och köpte nåt som jag skulle tvätta med. det blev bra då! har väl aldrig på typ flera flera år varit noga med att tvätta där å aldrig har det luktat skunk, men så helt plötsligt!!

nu tvättar jag noga varje dusch å torkar med handduk! funkar skitbra! :P

• Anonym (samma 2)

man måste göra rent naveln,

jag har sett massa som inte har gjord rent sina navlar och det är vidrigt att föröska göra rent dom, det spelar ingen roll vilken åldersgrupp det är eller om det är man eller kvinna alla kan komma inmed en väldigt smutsig navle, fick dra ut smutsen med en pincett för att en op skulle kunna genomföras.

så gör rent naveln, kroppen rengör inte sig sj där kan jag lova

• TheMilky

Du måste göra rent med tops. Jag har en djup navel som jag får infektion i jämt och ständigt om jag inte petar varje dag. En gång var det riktigt illa, och jag fick åka in akut, för tydligen så är en långt gången navelinfektion farligt, eftersom det kan sprida sig i buken.

• Flygfotogen

Min navel är också djup. Dock oerhört obehagligt att tvätta den med tops då det uppenbarligen går någon nerv där. Känns inte alls bra.

• xenaa

jag har hört att om de luktar och kommer vätska så beror de på nån cysta där omkring. va fasen hörde jag de....
    juste, det var en läkare hos Oprah som sa de. en tjej i publiken hade den frågan. och han sa de. men att de var ofarligt bara att kolla upp.

Men rätt mysko egentligen tycker alla luktar lite apa där..

♥Leo 07-06-22 ♥
  • Flygfotogen

Har nog snarare att göra med att det är en grop som ofta utsätts för fukt. Cystor köper jag inte, inte som något standardsvar. Det är snarare smuts och fukt som inte tar sig därifrån helt enkelt. Samma sak med andra veck och så i huden. Titta på spädbarn och deras valkar, där kan det lukta monster om det ansamlats lite fukt under en tid.

• xenaa
    Marsch skrev 2007-11-30 23:22:33 följande:
    Har nog snarare att göra med att det är en grop som ofta utsätts för fukt. Cystor köper jag inte, inte som något standardsvar. Det är snarare smuts och fukt som inte tar sig därifrån helt enkelt. Samma sak med andra veck och så i huden. Titta på spädbarn och deras valkar, där kan det lukta monster om det ansamlats lite fukt under en tid.
    jo det är sant. men minns inte riktigt mer vad läkaren sa. kan vara i samband med nått annat kommer inte ihåg. nä köper inte heller de. det verkar ju som att allas navlar luktar hehe
    ♥Leo 07-06-22 ♥
  • Anonym

canesten, det er svamp vil jag tro!

Svar på tråden Luktar APA i naveln...