babymössa
Tar gärna emot tips på en bra och varm vintermössa till nyfödd? Tycker mig inte hitta nånstans..
Tar gärna emot tips på en bra och varm vintermössa till nyfödd? Tycker mig inte hitta nånstans..
Om du hittar någon som är rätt Ok så kan du ju alltid ha en sk. hjälmmössa under, som är ganska tunn, men sitter tätt på huvudet.
Vi använde en tunnare mössa, och sedan luvan som satt på overallen över det. Funkade bra.
Polarn o pyrets vintermössa är jättebra - men dyr...
Viktigt att mössan sitter åt lagom hårt, för löst sittande mössa kanar runt och trillar ner över ögonen = irriterad bebis! (i vårt fall) Sitter den för hårt är det ju inte heller bra...
tycker det e svårt å hitta en mössa som passar. sonene e snart 8 veckor å den mössan vi har är för liten, en örat åker alltid ut. skulle köpa en ny men alla som finns e ju sååå stora. hitta en som sitter rätt okey, å den lär han nog kunna ha rätt så länge :)
Denna kanske?
shop.textalk.se/se/article.php&art=385040
jamin.e-butiken.se/show_product_pictures.asp
denna tycker jag är söt... och billig
Köpte en i fleece från Kappahl som sonen hade och var det lite kallare så drog jag upp luvan över den.
Jag har en tunn yllemössa från piilotta.se under och en fleecemössa utanpå, funkar jättebra då yllemössan är jättevarm! :)
pippilotta ska det ju såklart stå :)