• Jesssicaaa

babymössa

Tar gärna emot tips på en bra och varm vintermössa till nyfödd? Tycker mig inte hitta nånstans..

• Svar på tråden babymössa
  • Ingelalala

Om du hittar någon som är rätt Ok så kan du ju alltid ha en sk. hjälmmössa under, som är ganska tunn, men sitter tätt på huvudet.

• Jempa L

Vi använde en tunnare mössa, och sedan luvan som satt på overallen över det. Funkade bra.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Billabong

Polarn o pyrets vintermössa är jättebra - men dyr...
    Viktigt att mössan sitter åt lagom hårt, för löst sittande mössa kanar runt och trillar ner över ögonen = irriterad bebis! (i vårt fall) Sitter den för hårt är det ju inte heller bra...

• HannaL

tycker det e svårt å hitta en mössa som passar. sonene e snart 8 veckor å den mössan vi har är för liten, en örat åker alltid ut. skulle köpa en ny men alla som finns e ju sååå stora. hitta en som sitter rätt okey, å den lär han nog kunna ha rätt så länge :)

• Roxanne

Köpte en i fleece från Kappahl som sonen hade och var det lite kallare så drog jag upp luvan över den.

• ÄlskadeUnge

Jag har en tunn yllemössa från piilotta.se under och en fleecemössa utanpå, funkar jättebra då yllemössan är jättevarm! :)

• ÄlskadeUnge

pippilotta ska det ju såklart stå :)

Svar på tråden babymössa