• chirren

Hur länge luddar svarta handdukar av sig?

Kan man förhindra det på något sätt?

• Svar på tråden Hur länge luddar svarta handdukar av sig?
  • tinkerbell

bara genom att tvätta de en massa gånger,,,,

• Mamma Jansson

Ja riktigt många ggr. usch va drygt det är.

• chirren

Är inne på femte tvätten nu, bara att tvätta på då=)

• Ameos

Hm... Har precis köpt svarta handdukar och trots att jag bara har tvättat dem en gång så luddar de inte alls.

• Ameos

Hm... Har precis köpt svarta handdukar och trots att jag bara har tvättat dem en gång så luddar de inte alls.

• Ameos

• Ameos

Sorry! Familjeliv hakade upp sig!

• chirren
    Ameos skrev 2007-12-02 01:06:00 följande:

Kan iofs kanske bero på kvalité men detta är andra omgången svarta som luddar av sig, köpte dom nyaste på ikea visserligen ganska billiga men dom jag hade innan kostade ca 50 kr styck (små handdukar typ 50*30) å dom luddade fast jag tvättade dom ca 10 gånger.

Vart har du köpt dina? Pris?

• Ameos

Mina har jag köpt på Ohlssons tyger. De är av deras eget märke Ohlsson. De var rätt billiga. 39 kr för en vanlig handhandduk och 79 kr för en duschhandduk. Jättebra faktiskt och luddar inte alls!

IKEA:s frotté är dock ganska dålig faktiskt. Så jag förstår om du är missnöjd!

• chirren
    Ameos skrev 2007-12-02 21:22:09 följande:
    Mina har jag köpt på Ohlssons tyger. De är av deras eget märke Ohlsson. De var rätt billiga. 39 kr för en vanlig handhandduk och 79 kr för en duschhandduk. Jättebra faktiskt och luddar inte alls!IKEA:s frotté är dock ganska dålig faktiskt. Så jag förstår om du är missnöjd!
    Vilket bra pris, ska kolla upp det då för svarta handdukar ska jag ha=)
  • Ameos

Gör det! De är verkligen jättebra! Har köpt vita också eftersom jag blev så nöjd med dem.

Svar på tråden Hur länge luddar svarta handdukar av sig?