• Spännande

HJÄLP!! behöver tips om doppresent!!

Hej,

Jag har blivit gudmor till en liten tjej som skall döpas nästa vecka och jag har fått total idé torka på bra presenter. Jga brukar tycka att t.ex. fina sagoböcker är en bra present, men samtidigt känns det som att jag vill köpa något mer speciellt som gudmor. Ni som har döpt Era barn, vilak presenter uppskattade Ni mest? Gärna något lite mer ovanligt.

Tacksam för alla tips!!!

• Svar på tråden HJÄLP!! behöver tips om doppresent!!
  • Mam

Vår dotter fick ett halsband med ett guldhjärta av sin Gudmor. (Vädigt fin gåva och ett minne för livet).

Något som "jag"uppskattade när vår dotter döptes var en tavla som hon fick. Där det står: Namnet på barnet, födelse-vikt, längd, datum, klockslag och dopdagens datum. Det är en väldigt fin tavla som föreställer en barnkammare.

• Gold Wing

hade inte köpt ett halsband, eftersom man av egen erfarehet kan man få så många av den variaten, men köp ett sött smyckeskrin, ett som är hjärtformat eller så, finns en del om man kommer på rätt ställe dvs... och det kan hon ha mer glädje utav i framtiden oxå....lycka till...

• Spännande

Hej,

Tack för tipsen!! Har Du tips om "rätt ställe" för smyckaskrin?

Vad tror Ni om ett fint armband som kan utvecklas med att man köper till personliga berlocker?

• MalinI

På duka finns det så söta speldosor, ena varianten spelar från musikalen Chess. Kommer inte i håg vad de andra spelar.

• Gold Wing

Spännande

vi köpte smyckeskrinet på Albrekts guld i Löddeköpinge, inte alls så dyrt, var det ändå smyckeskrin den här flickan fick på sitt dop, resten var smycke smycke av hela slanten nästan, så jag kände mig glad som gjorde detta inköp.......=)

• ia25

Vi var på dop nu i helgen... den pojke fick väldigt bra presenter. Leksaker, hoppgunga, barnserviser, silver ram, aktier, fondsparande, sångbok, sagobok. Det behöver inte alltid vara smycken.

kram

• LottaW

Mitt bästa tips är en nalle med uppgifter om födelsedag, vikt & längd... och så namn förstås... Min son fick en sån när han döptes. Funderar nästan på att köpa en likadan till min 4-åriga dotter... En kul och annorlunda grej.
    Du hittar en bild på min hemsida: hem.passagen.se/lwiberg/Grafik/dopnalle.jpg

Länken till átt köpa nallen är: www.nallegram.se/

Lycka till!

//Lotta

• annakgbg

Jag var på dop för min guddotter i förra veckan och letade länge efter en perfekt present. (hade nästan bestämt mig för ett smycke eller nåt) Hittade till slut på internet www.sagofabriken.com , ett företag som gör helt skräddarsydda barnböcker. Jag hittade två olika böcker som var perfekta för Stina, och jag fick vara med i boken också
    Dessutom fick jag hem den nästa dag eftersom jag hade bråttom. Ett tips, föräldrarna blev jätteglada.

• pinky

Jag har hittat den perfekta presenten! Personliga popart bilder. Du skickar in ett kort på ditt barn (eller vilken bild som helst) så gör de om det till en popart. En gåva som är alltid är rolig att ge bort. Du kan hitta dessa på se.easyart.com/popart kolla verkligen in dessa!!!!!!

• Lilla frun

Det bästa presenten vår dotter fick var ett faddersyskon. Varje månad sätts en summa pengar in till Rädda barnen i vår dotters namn. Den bästa och vackraste presenten av alla!

• tinna

Vi är gudföräldrar till ett barn som ska döpas om två veckor. Hon ska få ett myrtenträd av oss. det är inte så stort men det ska växa tills den dan hon gifter sig och då ska hon ha det i sin brudkrona. Alltså, så gjorde man förr. Hon kanske inte alls tänker gifta sig och förmodligen inte alls ha en krona men vi tyckte att det var en lite mysig tradition att föra vidare. ett tungt ansvar på föräldrarna dock som inte får ha ihjäl trädet....

• Petra75

www.floralin.se/ fina doppresenter
    www.lifestone.se/content/sv-galleri.html (dyra, men fina. Kanske något för mor- el farföräldrarna)
    Doptavlor finns att köpa på Gallerix
    www.sagofabriken.com/dop.htm
    Designtorget har en Tokbok där man samlar hyss och roligheter om barnet, 149 kr
    Via tidningen Vi Föräldrar kan man köpa en namnfilt för 479 kr inkl porto (c:a 3 v leverans) Filten är rosa (el ljusblå) och namn, födelsedatum, vikt och längd är invävt. Filten är i bomull och 70x100 cm

Svar på tråden HJÄLP!! behöver tips om doppresent!!