• Smultron ett

skicka önskelista till tomten.

vad händer om man skriver en önskelista stoppar i ett kuvert och skriver tomten på och frankerar?

nån postanställd här som vet?

• Svar på tråden skicka önskelista till tomten.
  • 2bmamma

skulle jag också vilja veta!

• Smultron ett

min dotter har skrivit en helt underbar lista med bilder, hon är tre år. coh tomten måste ju bara ha den!

• smarties

Beror nog på var man bor. Finns en speciell "Tomte" på tomteboda har jag hört rykten om, och så kan det skickas till tomten i Mora, kanske finns fler? :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Smultron ett

hon önskar sig en räääääserbil med en liten kanin i . hihi

• Spindelskratt

Detta står på postens hemsida:

Tomten

Julen innebär bråda tider för Tomten som får många brev. Förra året fick Tomten över 35 000 brev. I breven finns allt från önskelistor och presenter till färdbeskrivningar och tips till Tomten. Det är främst barn från Sverige som skriver till Tomten men i den enorma brevskörden finns avsändare från världens alla hörn. Tomten lovar att skicka med en liten gåva till varje barn som skriver en tydlig avsändaradress på sitt brev.

Även i år har Posten tagit fram ett färdigadresserat julkort som barnen kan skicka till Tomten. Dessa kommer att finnas hos de flesta försäljningsställen som Posten samarbetar med. Det går naturligtvis bra att tillverka och skicka sin egna hälsning till Tomten på adressen; 173 00 Tomteboda. Bildmaterial finns via länken längst ner på denna sida.

• mamma M

"Riktiga" Tomten bor ju i Rovaniemi, Finland, så dit går det ju att skicka den annars!

• smarties

man får även svar om man skickar till tomten i tomteland, ifall man vill skicka dit :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Smultron ett
    Charro skrev 2007-12-01 12:24:50 följande:
    Detta står på postens hemsida: Tomten Julen innebär bråda tider för Tomten som får många brev. Förra året fick Tomten över 35 000 brev. I breven finns allt från önskelistor och presenter till färdbeskrivningar och tips till Tomten. Det är främst barn från Sverige som skriver till Tomten men i den enorma brevskörden finns avsändare från världens alla hörn. Tomten lovar att skicka med en liten gåva till varje barn som skriver en tydlig avsändaradress på sitt brev. Även i år har Posten tagit fram ett färdigadresserat julkort som barnen kan skicka till Tomten. Dessa kommer att finnas hos de flesta försäljningsställen som Posten samarbetar med. Det går naturligtvis bra att tillverka och skicka sin egna hälsning till Tomten på adressen; 173 00 Tomteboda. Bildmaterial finns via länken längst ner på denna sida.
    ahaaa! men då vet jag. skulle ju kollat på postens hemsida såklart. DOH!

tack så mycket
  • Änglagård

Hejsan!!

Jag är postanställd och får vi brev eller vykort där det bara står Tomten på så skickar vi dem till Tomten i Tomteboda. Har barnen då dessutom skrivit sitt namn och adress så skickar tomten en liten gåva tillbaka. Står det däremot en annan angiven adress som exempelvis: Tomten i Tomteland (Gesunda), Tomten i Rovaniemi (Finland) så skickar vi dem givetvis dit. Jag sorterar hundratals önskelistor från barn redan nu och det lär bara bli mer och mer. // Ängla

Svar på tråden skicka önskelista till tomten.