• Lenagbg

säljbrev?????

nån som vet vad det är???

enligt af ska jag skriva ett sånt nu..

aldrig hört talas om sånt

får panik ska vara färdigt på onsdag

• Svar på tråden säljbrev?????
  • Maria40

Ska du sälja dig själv eller en vara, en tjänst?

• Maria40

Ja, då ska du tala om i brevet varför just du är den personen som är oumbärlig för företaget och vad du kan tillföra dem.

• Smulu

För att du ska kunna skriva brevet så måste du tänka efter:

Vad säljer du.

Till vem säljer du? ok arbetsgivare: Ok vem är det då?

• Lenagbg
    Smulu skrev 2007-12-01 13:38:31 följande:
    För att du ska kunna skriva brevet så måste du tänka efter:Vad säljer du.Till vem säljer du? ok arbetsgivare: Ok vem är det då?
    vet inte vad jag ska sälja????  till vem nej???
  • Smulu

hmmm det är inte så att du går en fin liten kurs som arbetsförmedlingen andordnar för tjejer (när jag gick kursen så avar det för tjejer inom teknikyrken)?! isåfall ha ingen panik, ni går igenom hur brevet ska skrivas. :)

• Lenagbg

smulu

nej jag hinner aldrig dit eftersom jag arbetar ibland och går på intervjuer.

• Smulu

Ok, vad jag kommer ihåg så var syftet att sälja in ett möte med företag. Brevet skulle vara tämligen kort ( 1/2 A4 max).

Det var också viktigt att följa upp brevet med telefonsamtal.
    samt skicka det till rätt person = först ringa företaget och ta reda på vem som är ex utvecklingschef ifall man vill jobba med utveckling.

Brevet skulle inte skickas till personalavdelningen p g a risk att brevet hamnar i nån stor jäkla hög och glöms bort.

• Lenagbg
    Smulu skrev 2007-12-02 10:57:13 följande:
    hmmm det är inte så att du går en fin liten kurs som arbetsförmedlingen andordnar för tjejer (när jag gick kursen så avar det för tjejer inom teknikyrken)?! isåfall ha ingen panik, ni går igenom hur brevet ska skrivas. :)
    nej. för alla som har aktivitetsstöd
Svar på tråden säljbrev?????