• TereseA

Nån här som köpt pappersjulstjärna från Indiska..

Har en fråga..Jag kanske är helt blåst,men kan någon förklara hur man ska sätta fast den där plast grejen man får med..Den är till lampan tror jag..Köpte den julstjärnan av papp som är glitter på....

• Svar på tråden Nån här som köpt pappersjulstjärna från Indiska..
  • thj
    TereseA skrev 2007-12-01 17:30:09 följande:
    Har en fråga..Jag kanske är helt blåst,men kan någon förklara hur man ska sätta fast den där plast grejen man får med..Den är till lampan tror jag..Köpte den julstjärnan av papp som är glitter på....
    Du ska sätta fast deb runt glödlampan som ett skydd
  • TereseA
    thj skrev 2007-12-01 22:50:54 följande:
    Du ska sätta fast deb runt glödlampan som ett skydd
    ja det har jag fattat men efter då..hur ska man sätta fast den i stjärnan..
  • Mamisita

Kan tyvärr inte hjälpa dig men måste bara säga att du är inte ensam. Hade själv stora problem med en nyligen inköpt julstjärna och hur denna skulle monteras. Kände mig heldum som inte fick ihop en julstjärna som borde vara så enkel  

• TereseA

får fråga min man om har begriper sig på det..annars går jag in i butiken o fråga..Dåligt att de inte fanns bruksanvisning..

• thj
    TereseA skrev 2007-12-02 00:21:03 följande:
    får fråga min man om har begriper sig på det..annars går jag in i butiken o fråga..Dåligt att de inte fanns bruksanvisning..
    Efter du fått plasten runt lampan så knyter du ju bara ihop stjärnan

Vi hade också problems med att få det att funka
  • TereseA
    thj skrev 2007-12-02 00:59:26 följande:
    Efter du fått plasten runt lampan så knyter du ju bara ihop stjärnanVi hade också problems med att få det att funka
    men plasten har ju kanter o är avlång..ska man inte sätta fast kanterna i varandra el nåt....
    Om bara lampan ska in genom det lilla runda hålet är det ju ingen mening att plasten är så stor..

Ähh...fixar sig nog...
  • dålli

ja,jag hakade fast kanterna i varann.den ska liksom få en slags rund form.ta sladden till hålet i plasten,skruva dit lampan...sladd...plast...skruvalampa. och man ska liksom kryssa plastflärparna i hålen...fan vad jag är dålig på att förklara....sen för man ner allt i stjärnan och knyter. lättast om en håller sladd och stjärna å den andra knyter. lycka till nu! ;)

• thj
    TereseA skrev 2007-12-02 01:17:02 följande:
    men plasten har ju kanter o är avlång..ska man inte sätta fast kanterna i varandra el nåt....Om bara lampan ska in genom det lilla runda hålet är det ju ingen mening att plasten är så stor..Ähh...fixar sig nog...
    Man viker ihop plasten så den blir sióm en tub runt lampan.
    Kan se om jag kan ta lite bilder på vår så att du kan se.
    Vi var tre man här ni satt ihop den

Svar på tråden Nån här som köpt pappersjulstjärna från Indiska..