• Anonym (blää)

Stinkande gaser

Usch!
    jag har såna problem med min mage så jag blir tokig snart alltså.
    Oftast på eftermiddagen när jag ätit så blir magen knäpp, det börjar bubbla och jag blir gasig och det luktar förjävligt...
    När jag tömmer magen så är jag jämt lös och då är det samma, det luktar hemskt, tror jag ruttnar upp snart..
    Detta har jag haft lääänge och jag äter bra undviker all gasbildande mat osv men det går ej bort.
    Har inga fel för ajg har gjort undersökningar förr pga av lös mage..
    Jag tycker att hela jag stinker, när magen stinker så stinker jag apa.....
    usch jag känner mig så äcklig.
    någon som har dessa problem lr haft?
    vad gör/gjorde ni åt det?...
  • Svar på tråden Stinkande gaser
  • Anonym (blää)
    Jag har slutat med mjölk (vet egentligen att det är inte det som är problemet) men inget bättre för det.
    Ja magen brukar bubbla upp när jag blir gasig och det klart det känns ju...
  • Anonym (IBS)

Min mage blir helt bra när jag utesluter bröd, pasta, potatis och ris.

Annars är min IBS-mage precis som du skriver. Fruktansvärt svullen och gaser som stinker, alltid lös i magen och känner det som att jag aldrig "tömmer"magen ordentligt.

• Anonym (oxå ibs)

Tycker också att det låter som IBS. Jag kör Inolaxol (1 dospåse 3 ggr dagligen) och Lactiplus (2 kapslar dagligen) och det finkar super på min mage!
    Inolaxol köps på apoteket, Lactiplus på hälsokosten.

• Anonym (oxå ibs)

Glömde tillägga att min mage oxå blir bra om jag utesluter bröd, pasta, ris etc... Det är bara det att jag ÄLSKAR allt sånt så det är likxom inget alternativ. Och då hjälper Inolaxol och Lactiplus!

• Anonym (blää)
    jag ska nog prova att utesluta mer, men det blir nog svårt.
    ris och pasta är ju mat man äter iaf 2-3 ggr i veckan, men om det funkar så är det verkligen värt det. 
  • Anonym (blää)
    måste fråga vad ni äter istället för basprodukter?
  • Anonym (IBS)

När jag inte äter pasta, ris, potatis och bröd så blir min mage så bra att jag kan äta en massa grönsaker, bönor, linser o.s.v

jag byter ut basprodukterna mot quinoa, kokta grönsaker (haricot vert, blomkål-broccoli-morot eller liknande), sallad, rivna morötter, bönor, linser, kikärter o.s.v Stekta kikärter (i lite olivolja) är jättegott!

Till frukost äter jag bovetegröt med äpple och banan, eller keso mini med hallon eller äpple och kanel.

Omelett med ost och skinka är bra snabbmat i stället för mackor när man inte har tid att laga mat.

Jag äter mycket nötter till mellanmål när jag behöver något snabbt och vid de tillfällen som jag annars skulle ha käkat en macka.

Svar på tråden Stinkande gaser