• LiLja1980

Hunden kissar ner sig

Vår tik på dryga året har börjat kissa ner sig bara så där. Hon har varit rumsren flera månader nu och brukar tala om när hon vill gå ut. Normalt klarar hon sig hela natten utan att kissa men i natt har hon kissat på golvet. Och i morse när jag klev upp kissade hon ner sig på väg ner för trappan. Sedan har hon under dagen kissat på golvet tre gånger, nu sist stod hon bara här rätt upp och ner och kissade på sig. Urinet har mörkgul färg lite åt det bruna hållet och doftade aningen starkt. För övrigt mår hon bra, är som vanligt har god aptit o.s.v.

Ska självklart ringa vetrinären i morgon om detta fortsätter, ser det inte akut då hon inte verkar lida. Någon som känner igen detta och har någon aning om vad det kan bero på?

♥ ♥ ♥ Lycka ♥ ♥ ♥
  • Svar på tråden Hunden kissar ner sig
  • Marlene B

Kan vara UVI, veterinären gör ett urinprov och sedan får hon pencillin och sedan går det över.

• Carr0n
    LiLja1980 skrev 2007-12-01 19:13:16 följande:
    Vår tik på dryga året har börjat kissa ner sig bara så där. Hon har varit rumsren flera månader nu och brukar tala om när hon vill gå ut. Normalt klarar hon sig hela natten utan att kissa men i natt har hon kissat på golvet. Och i morse när jag klev upp kissade hon ner sig på väg ner för trappan. Sedan har hon under dagen kissat på golvet tre gånger, nu sist stod hon bara här rätt upp och ner och kissade på sig. Urinet har mörkgul färg lite åt det bruna hållet och doftade aningen starkt. För övrigt mår hon bra, är som vanligt har god aptit o.s.v.Ska självklart ringa vetrinären i morgon om detta fortsätter, ser det inte akut då hon inte verkar lida. Någon som känner igen detta och har någon aning om vad det kan bero på?
    Hon kanske har urinvägsinfektion?
  • Udda

UVI helt klart. Kontakta vet genast!! Så får dom titta på henne å så får du tabletter!!!

• LiLja1980

Men kissar en hund sånna mängder vis en UVI... verkar som hon druckit flera liter, fast det har hon inte. Sitter och letar på nätet nu efter symptom vid UVI hos hund.

♥ ♥ ♥ Lycka ♥ ♥ ♥
  • Carr0n
    LiLja1980 skrev 2007-12-01 19:21:38 följande:
    Men kissar en hund sånna mängder vis en UVI... verkar som hon druckit flera liter, fast det har hon inte. Sitter och letar på nätet nu efter symptom vid UVI hos hund.
    Så kan det ju vara för en människa med. Blir man kissnödig måste man kiss på direkten, då kanske hon inte hinner säga till!
  • LiindaE

en del hundar får en kissa inne period igen runt dryga året....
    men kolla med vet det kan ju vara ngt .....

• LiLja1980
    LiindaE skrev 2007-12-01 19:26:32 följande:
    en del hundar får en kissa inne period igen runt dryga året....men kolla med vet det kan ju vara ngt .....
    Men hon sätter inte ner rumpan och kissar utan står upp eller går samtidigt precis som att hon inte var medveten om att det är dax att kissa!
    ♥ ♥ ♥ Lycka ♥ ♥ ♥
  • Marlene B
    LiLja1980 skrev 2007-12-01 19:21:38 följande:
    När min hund hade UVI trodde jag först att han kissade mängder men det gjorde han inte, han kissade väldigt ofta men väldigt lite åt gången kan det inte vara så för din hund också?
  • LiLja1980
    CloudBerry skrev 2007-12-01 19:32:49 följande:
    När min hund hade UVI trodde jag först att han kissade mängder men det gjorde han inte, han kissade väldigt ofta men väldigt lite åt gången kan det inte vara så för din hund också?
    Nej det är verkligen en stor mängd urin som kommer...

Ingen som vet symtomen vid UVI hos hund?
    ♥ ♥ ♥ Lycka ♥ ♥ ♥
  • LiindaE

kanske är det så att hon har försämrad muskulatur där av ngn andledning och därför inte kan hålla tätt

• majzzan

Precis som hos min svärmors tik... åk till vet!!!!!!

Ge mig ett liv........
Svar på tråden Hunden kissar ner sig