• SuperSuf

Röda kliande prickar på magen

Hellu!

Är i vecka 30 och upptäckte idag att hela min mage är full av små röda prickar som kliar något så in i bomben!
    Borde jag kolla upp dom eller är det något som är vanligt?
    Blir ju nojjig för havandeskapsförgiftning och så... :/

• Svar på tråden Röda kliande prickar på magen
  • Lilla Pi

I v 38 fick även jag en massa prickar på magen och enorm klåda. Spred sig så smånigom över hela kroppen. Fick besked på att det kunde vara graviditetsklåda och att det kan bero på leverpåverkan och att det kan vara bra att kolla upp med ett vanligt blodprov. Jag hade ingen leverpåverkan, hade ätit pencilling 2 v tidigare och läkaren trodde att det berodde på det eller att det var nässelutslag. Har hört resonemang här på Familjeliv, både att man har prickar vid grav.klåda och att man inte har det utan endast har klåda. Vanligt verkar det i alla fall vara. Är inget att oroa sig för, men kanse bra att kolla upp om det fortsätter./Lilla Pi

• SuperSuf

Hm, okej. Jag slutade med en penicillinkur med Kåvepenin för ca 2 veckor sedan. Då kanske det beror på det. Tack i alla fall!

• Jofimiel

Går inte klådan över så tala om de för din bm, de kan vara så att din lever är påverkad. Jag har hepatos och precis sådär du beskriver....

kram

• Heli77

Jag har också fått röda utslag på insidan av låren och i armvecken, de dök upp för ett par dagar sedan. Blev lite överraskad eftersom jag aldrig tidigare i mitt liv varit känslig eller haft eksem. De kliar inte så mycket, men börjar jag klia så håller det i sig ett tag.

Jag ska nog avvakta lite till, men försvinner det inte så lär jag nog kolla upp det. Det är nog bra att vara uppmärksam och hellre kolla upp det en gång för mycket.

Svar på tråden Röda kliande prickar på magen