• sweetsugarcandy

Tryckte på bebisens (huvud)!!!

Var hos en kompis nyss och hon ville känna på magen.
    Jag blev lite chockad, då hon kände så hårt! Hon tryckte verkligen in fingrarna i magen på mig, upprepade ggr, ovh sa att hon kände nåt hårt (troligen huvudet som låg där sa jag) Hon tryckte runt där flera ggr och ville känna.
    Jag tyckte t.o.m att det kändes obehalgigt. Inte ont. Men ömt när hon gjorde så.
    Vågade inte säga nåt till henne. Och har nu fortfarande en öm punkt där bebisens huvud ligger, där hon tröck. :S

Är nu rädd att hon skadat bebisen. Kanske tryckt sönder huvud eller nåt :S
    Borde jag vara orolig!??

• Svar på tråden Tryckte på bebisens (huvud)!!!
  • Petit Coeur

Jag tror ABSOLUT INTE att du behöver vara orolig! Jag har varit med om vändningsförsök och då trycker BM och läkare REJÄLT! Däremot tycker jag att det var oerhört onödigt av din kompis. Jag hade också vänner som i mitt tycke tryckte för hårt på magen och tyckte det var konstigt, så hade jag aldrig gjort själv. Men som sagt BM kan vara ganska bestämd i sina tryckningar så det är nog alldeles lugnt. Grattis, grattis och lycka till!

• Joje

Nej, du behöver inte vara orolig. Bebisen ligger väl skyddad därinne! Det gör mer ont på dig... BM trycker ju ganska hårt hon också

• Makaronen78

Nej du behöver inte vara orolig, bebis ligger väl skyddad...Men vilken puckad polare!!??

• sweetsugarcandy

Jo iof. Men jag känner ju själv bebisens kroppsdelar när jag rör löst. men hon tryckte verkligen inåt i magen :S Jag är så orolig över min lilla bebis nu!! :/

• Joje

Och förresten så skulle inte någon få trycka så hårt på min mage, som inte visste vad de höll på med.

• mee2

puckad kompis om man får säga så. ja har oxå en sån kompis men första gången hon tryckte röt jag åt henne å nu låter ja henne inte känna

• sweetsugarcandy

Ja, hon förstod väl inte bättre tydligen.. :S

Jag är ju bara i vecka 22+5. bebisen är inte så hård, ganska mjuk ännu. Därför är jag extremt orolig :S

• sweetsugarcandy

Jo jag borde sagt ifrån, jag är sådär. Kan knappt säga ifrån. Men nästa gån då jävlar!

• siamusen

Nej, du behöver inte vara orolig alls

Tänk dig att du lägger en guldfisk i en påse med vatten. När du klämmer pa pasen sa kommer fisken glida undan.

Sa funkar det med barnet i magen ocksa

Svar på tråden Tryckte på bebisens (huvud)!!!