• Jag lixom
    Äldre 2 Dec 09:28
    1605 visningar
    20 svar
    20
    1605

    Fuck you, i julkalendern???

    Det kanske var fler än jag som satt och mös i soffan för att se julkalendern med sina barn? Det gjorde iallafall vi och dottern på 3 ½ år när plötlsigt ett långfinger visar sig i rutan.
    Genast får jag frågan, vad betyder det?

    Ska SVT som en statlig kanal visa sånt? Här sitter vi i ett samhälle där man som förälder försöker prata med sina barn om rätt och fel osv, och sen ska man behöva se sådant i ett så pass harmonligt program som julkalendern?

    Skam och skämms på er SVT!

  • Svar på tråden Fuck you, i julkalendern???
  • Sarame­dM
    Äldre 2 Dec 09:32
    #1

    Jag måste ha tittat dåligt för jag såg inte det

    Oavsett vilket, ska inte julkalendern visa verkligheten så får man som föräldrer själv uppfostra sina barn

  • lolala­mba
    Äldre 2 Dec 09:33
    #2

    Oj då...
    Nu såg jag inte programmet igår för flickan min (som är 7 år) var hos sin farmor o farfar...
    Men jisses, visade de verkligen ett finger?

    Tycker att det var dåligt! Väldigt dåligt!
    Jag sa till min sambo igår när jag talade om för min dotter att det började kl 18.30 att vart har "tomtar o troll" tatt vägen? I år skulle julkalendern handla om en flicka som önskade sig en jul utan mammas nya man?!
    Stämmer det?

    Vart tar världen vägen?

  • Eisa
    Äldre 2 Dec 09:33
    #3

    Nej oh, julkalendern äro heeelig
    vilken skymf!

  • Gutegi­rl
    Äldre 2 Dec 09:38
    #4

    Statens filcensur borde ha reagerat!!


    Varför luktar inte vaginalt födda bäbisar fi**a när de kommer ut?
  • Marlen­e B
    Äldre 2 Dec 09:39
    #5

    Det jag tyckte var värre var på Idol förra eller förrförra fredagen när Jihde höjde en hammare bakom ryggen på en annan kille, stängde dörren och låtsades banka skiten ur honom. Killen stod sedan halva programmet med bandage, fejkad blåtira och lite fejkblod i anisktet.

    Det tyckte jag var smaklöst av tv4 eftersom det nog är många barn/ungdomar som ser på Idol och tyckte det där var kul eller tufft.

  • voffla­n
    Äldre 2 Dec 09:40
    #6

    Ärs lite får ni tåla Mina barn skrattade jättemycket, det finns ju värre saker

  • Äldre 2 Dec 09:45
    #7

    Min son frågade vad tecknet betydde och jag svarade att det var ett dumt tecken. jaja svarade han bara och så ver det inget mer med det. Min son är sex år och är väldigt intresserad av teckenspråk eftersom han får lära sig det i skolan.


    Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • 1978ne­ttan
    Äldre 2 Dec 09:45
    #8

    håller med, ett finger e väl inte så farligt?? tycker det e lite att överreagera...


    vofflan skrev 2007-12-02 09:40:36 följande:
    Ärs lite får ni tåla Mina barn skrattade jättemycket, det finns ju värre saker
  • Äldre 2 Dec 09:46
    #9
    Einstein skrev 2007-12-02 09:45:06 följande:
    Min son frågade vad tecknet betydde och jag svarade att det var ett dumt tecken. jaja svarade han bara och så ver det inget mer med det. Min son är sex år och är väldigt intresserad av teckenspråk eftersom han får lära sig det i skolan.
    Oj jag skrev visst fel. Han svarade jaha och inte jaja. viss skillnad!
    Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • Äldre 2 Dec 09:51
    #10

    Jag hörde för övrigt en intervju med hans Rosen????? (han på SVT som ledde Parlamentet förr). Han har ju varit med och skrivit årets julkalender. Han tog upp just detta med att grundtemat var att få bort mammans nya kille. Han sa att det bara är grunden och att det kommer massor av julmys och magi och sånt som ska vara med i en julkalender. Desutom kan man ju kanske tro att det kommer att bli bra med en styvpappa till slut med! Jag skulle tro att lösningen inte blir att få bort styvpappan, utan att få flickan att tycka om honom!


    Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • Jag lixom
    Äldre 2 Dec 10:12
    #11

    Jag känner att om man slutar se till dom små sakerna som i detta fall ett finger i närbild, vart ska man då sätta gränsen?
    Jag anser inte att det där fingret var nödvändigt för storyns skull.

    Barn gör ju oftast inte som vi säger utan dom gör ju som vi själva gör.

  • Gutegi­rl
    Äldre 2 Dec 10:14
    #12
    Jag lixom skrev 2007-12-02 10:12:04 följande:
    Jag känner att om man slutar se till dom små sakerna som i detta fall ett finger i närbild, vart ska man då sätta gränsen?Jag anser inte att det där fingret var nödvändigt för storyns skull.Barn gör ju oftast inte som vi säger utan dom gör ju som vi själva gör.
    Och du pekar finger åt folk mycket, eller?
    Varför luktar inte vaginalt födda bäbisar fi**a när de kommer ut?
  • Jag lixom
    Äldre 2 Dec 10:15
    #13

    Nee inte alls.
    Men att behöva se det i ett program som julkalendern tycker inte jag stämmer...

    Det är min åsikt.


    Gutegirl skrev 2007-12-02 10:14:24 följande:
    Och du pekar finger åt folk mycket, eller?
  • Sarame­dM
    Äldre 2 Dec 10:17
    #14

    Så julkalendern ska spegla en idyllisk värld som inte finns?
    En värld där vuxna inte behöver förklara saker för sina barn?
    Eller förklara att bara för att nått är fel så betyder det inte att det inte förekommer
    Jag lixom skrev 2007-12-02 10:15:51 följande:


    Nee inte alls.Men att behöva se det i ett program som julkalendern tycker inte jag stämmer...Det är min åsikt.
  • Äldre 2 Dec 10:19
    #15
    Jag lixom skrev 2007-12-02 10:15:51 följande:
    Nee inte alls.Men att behöva se det i ett program som julkalendern tycker inte jag stämmer...Det är min åsikt.
    Jag kan hålla med om att det var lite onödigt, jag fattade inte ens varför de visade den bilden överhuvudtaget! Fast det kanske kommer längre fram i handlingen!
    Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • Gutegi­rl
    Äldre 2 Dec 10:19
    #16

    Som du sa själv, jag lixom, barn som gör som vi själva gör. Om du inte pekar finger åt folk tror jag itne du behöver oroa dig för ev moralsikt förfall.


    Varför luktar inte vaginalt födda bäbisar fi**a när de kommer ut?
  • Traile­rTrash
    Äldre 2 Dec 10:20
    #17

    Ja jag skulle aldrig peka finger åt folk


    Gutegirl skrev 2007-12-02 10:19:18 följande:
    Som du sa själv, jag lixom, barn som gör som vi själva gör. Om du inte pekar finger åt folk tror jag itne du behöver oroa dig för ev moralsikt förfall.
    one people, one nation, one destiny
  • Jag lixom
    Äldre 2 Dec 10:21
    #18

    Världen är inte idylliskt och verkligheten blir ju vad man gör den till. Men i denna fråga anser inte jag att den gesten var nödvändig och hade absolut ingenting att förmedla i saken.

    Tids nog och i min dotetrs takt kommer vi att förklara så gott vi kan vad som förekommer eller ej. Men då vill jag ta det i våran takt och det är ingenting hon ska behöva upptäcka i ett barnprogram som julkalendern.
    Att inte ens kunna skona julkalendern från sådant tycker jag personligen är illa.


    SaramedM skrev 2007-12-02 10:17:33 följande:
    Så julkalendern ska spegla en idyllisk värld som inte finns?En värld där vuxna inte behöver förklara saker för sina barn?Eller förklara att bara för att nått är fel så betyder det inte att det inte förekommerJag lixom skrev 2007-12-02 10:15:51 följande:
  • Gutegi­rl
    Äldre 2 Dec 10:21
    #19
    TrailerTrash skrev 2007-12-02 10:20:52 följande:
    Ja jag skulle aldrig peka finger åt folk
    Varför luktar inte vaginalt födda bäbisar fi**a när de kommer ut?
  • Vorr vorr
    Äldre 20 Jun 11:44
    #20

    Fuck you Julkalendern!!


    Fotboll
Svar på tråden Fuck you, i julkalendern???