Fyllning i tårta????
Jag ska gör två chokladmumstårtor till mina tvillingtösers 1-årsdag, men vet inte vad för fyllning jag ska ha emellan bottnarna, vill inte ha samma i båda.
Ge mej lite förslag.
Jag ska gör två chokladmumstårtor till mina tvillingtösers 1-årsdag, men vet inte vad för fyllning jag ska ha emellan bottnarna, vill inte ha samma i båda.
Ge mej lite förslag.
Vad är chokladmumstårta? Kanske mosad banan blandad med grädde? Någon smörkräm? Köpes (pulver) fromage/mousse (tex citron, apelsin eller passion? Grädde med finhackad mintchoklad, dajmhack eller polkagrisar (för dom vuxna)?
Grädde med hackade likör/punchkarameller? (också för dom stora)
Chokladmums brukar ha olika namn-fiffirutor, kärleksmums bl a
Nu ska jag göra den som tårta istället, så jag skippar ju kokosen o gör två bottnar till vardera tårta. Fyllning(vet ej vad), grädde o som garnering ska jag ha blåbär på den ena o hallon på den andra.
Detta hjälper kanske till lite när ni ger mej förslag på fyllningen????
jag brukar köra med sån där barnpuré med fruktsmak o blanda med grädde... finns ju en hel uppsjö med smaker att välja på :)
Jag har hittat lite recept i andra trådar här.
I den ena tårtan ska jag göra dumlekolakräm att ha emellan o i grädden som ska vara över hela tårtan, krossar jag maräng o garnera med hallon på toppen.
I den andra lutar det mot att göra en nougatmousse att ha emellan o grädde över tårtan med blå eller björnbär som garnering. Tror ni att nougatmoussen smakar gott till chokladbotten o blåbärsgarneringen, det blir inte för mycket????
chokladpudding är gott som fyllning!