• Lii78

Ont i ryggen

Har en fråga, jag är grvid i vecka 9 (8+5) och har sen två veckor jätte ont i ryggen, precis ovanför rumpan. Det gör ont och hugger när jag jobbar och går men när jag sitter el står still så känns det bra. Vad kan det bero på? Är det vanligt att få ont så här tidigt i en graviditet, ska tillägga att jag väntar tvillingar om det kan ha med saken att göra??
    Hoppas att nån kan svara!!! Vet inte vad jag ska ta mig till.

• Svar på tråden Ont i ryggen
  • FruMarie
    Lii78 skrev 2007-12-02 11:19:57 följande:
    Har en fråga, jag är grvid i vecka 9 (8+5) och har sen två veckor jätte ont i ryggen, precis ovanför rumpan. Det gör ont och hugger när jag jobbar och går men när jag sitter el står still så känns det bra. Vad kan det bero på? Är det vanligt att få ont så här tidigt i en graviditet, ska tillägga att jag väntar tvillingar om det kan ha med saken att göra??Hoppas att nån kan svara!!! Vet inte vad jag ska ta mig till.
    Ont i ryggen kan man få tidigt...
    Mitt kom i vecka 12 (sen har jag ryggproblem sedan innan) och har haft ont i omgångar.
    Jag brukar ta ett bad eller be maken massera mig när jag får ont..
    Prova ligg i badet/duscha. Det brukar lindra ryggvärken!
    Den 18 December ska en liten pojke komma till världen
  • Busan TH

ja hade med det det liksom strålar ner i rumpan.. men mitt har börjar gå över nu och ja är i vecka 16+3

• niccala

Jag hade precis lika dant, och jag väntar också tvillingar. jag är nu i vecka 31 och jag kan säga att det blir bara ännu värre om man har otur. jag kan knappt gå längre och bara under det senaste dagarna har jag fått värk kring revbenen också. så det är nog inget ovanligt, även om man inte väntar tvillingar. alla ben i kroppen luckras ju upp av hormonet relaxin som man får mer av när man är gravid. så det är nog ingen fara. men kolla med din barnmorska om du är osäker.

Svar på tråden Ont i ryggen