• Trynträ

Pepparkaksdeg är gott

Är det fler än jag och min man som brukar köpa hem färdig pepparkaksdeg och bara käka upp den som den är utan att baka ut den till pepparkakor? Det är så gott tycker jag. Degen är godare än pepparkakorna. När man var liten så var det ju degen man ville åt men tyvärr satte mamma stopp för det. Man tar igen det lite nu när man är äldre.

• Svar på tråden Pepparkaksdeg är gott
  • No way

MMMMM ja åhh så gott. skit man får så ont i magen bara

• Trynträ

Hmmm, det har jag aldrig fått. Kanske har en väldigt tålig mage eller så äter jag för lite åt gången.

Bikerbitch skrev 2007-12-02 12:08:12 följande:
    MMMMM ja åhh så gott. skit man får så ont i magen bara
  • mamma M

Håller helt klart med!! Mycket godare med degen innan den blivit till kakor, så mycket mer smak då!! Mjuk pepparkaka är ju också toppen!

• Trynträ

Skogaholms deg är just nu min favorit. Vi har hunnit med flera stycken i år. Känns som man aldrig kan få nog. Dock smakar det hemskt om man dricker cola till.

mamma M skrev 2007-12-02 12:22:05 följande:

Håller helt klart med!! Mycket godare med degen innan den blivit till kakor, så mycket mer smak då!! Mjuk pepparkaka är ju också toppen!
  • mortill3

Håller med!! Både sambon o jag älskar det!

• mamma M
    Trynträ skrev 2007-12-02 12:28:58 följande:
    Skogaholms deg är just nu min favorit. Vi har hunnit med flera stycken i år. Känns som man aldrig kan få nog. Dock smakar det hemskt om man dricker cola till.mamma M skrev 2007-12-02 12:22:05 följande:
    Hi, hi... Nä, man blir inte less på pepparkaksdeg i första taget!! Håller med om att det kan bli konstigt med cola, eller vilken läsk som helst med mkt kolsyra... Kryddorna och kolsyran går som inte ihop!
  • Trynträ

Ja det måste vara det. Det blir liksom för starkt på nåt sätt. Besk smak.

mamma M skrev 2007-12-02 12:47:37 följande:

Hi, hi... Nä, man blir inte less på pepparkaksdeg i första taget!! Håller med om att det kan bli konstigt med cola, eller vilken läsk som helst med mkt kolsyra... Kryddorna och kolsyran går som inte ihop!
  • Ch Belair

Ja det gör jag ibland. tyvärr blir det lätt halsbränna efter det men det står jag ut med, bara jag får äta min pepparkaksdeg.

• Trynträ

Så, nu åt jag upp sista pepparkaksdegen för den här veckan. Nu blir det till att vänta minst en vecka till nästa gång. Har pepparkakor hemma så det kanske blir pepparkakor med ädelost och glögg till kvällen. *slurp*

• fabri

Men allvarligt!!!! Hemlagad deg är ju mycket godare...

Svar på tråden Pepparkaksdeg är gott