• bebisar

Moderkaksprov - kön

Om man tar reda på könet efter ett moderkaksprov respektive fostervattensprov så är ju själva svaret 100%. Men...finns det risk för att den som registrerar pojke/flicka efter testet klickar i fel kön? Mänskliga faktorn? Någon som fått eller känner någon som fått "fel" svar?

• Svar på tråden Moderkaksprov - kön
  • Johannah Ottosson

kan jag inte tänka mig, de dubbelkollar nog ett antal gånger! Men vem vet, kanska finns någon där ute som varit med om detta.

Jag puffar med

• Didi

Jag tror inte det.... Jag har gjort mkp men inte kollat kön så jag vet inte.

• Trissvinnaren

Jag har gjort moderkaksprov denna graviditet, och svaret är att det är en pojke. Det är också vad de sett på ul senare, så jag antar att det stämmer! Vi får väl se om några veckor när det är dags att födas vem det är som kikar ut, men jag tror nog på svaret att det är en son! För övrigt så sade läkaren som gjorde moderkaksprovet när han kollade bäbisen med ultraljud till sin läkarstudent: "and here is the testickels..." så vi visste det väl nästan redan innan provet var taget

• Trissvinnaren

Jag tror det var i v.11, det var iallafall i slutet av maj, sista eller så, och han ska komma 20 dec enligt bf! jag frågade en kompis som har jobbat där och hon sa att man kan se från v.9 tror jag? Men de är ju väldigt rutinerade och har otroligt mycket bättre ul-utrustning än på mitt vanliga sjukhus...gjorde mkp i uppsala.

Svar på tråden Moderkaksprov - kön