• Winnie

Ni som fick biverkningar av IVF-behandlingen...

Hej!

Eftersom sökfunktionen är avstängd så kan jag inte söka på detta trots att jag har för mig att det finns tidigare trådar i ämnet. Så jag frågar igen helt enkelt:

Ni som fick biverkningar av er IVF, när kom det i behandlingen och vad "drabbades" ni av? Är inne på spraydag 3 (Synarela) och känner ingenting, men är orolig att jag ska få huvudvärk etc. längre fram i behandlingen. Eftersom jag har mycket med skolan och annat nu, så vore det inte så bra om en massa biverkningar dök upp. Visserligen kan man ändå inte påverka det, men man kanske kan slappna av nu eftersom inget visat sig hittills..?

• Svar på tråden Ni som fick biverkningar av IVF-behandlingen...
  • Betty2

Mina biverkningar kom senare, tror inte att jag kände något under första veckan med nässpray. Det kom gradvis, och sista sprayveckan var värst. (Sprayade 3 veckor första gången och nästan 4 veckor andra gången.) Men ändå var det inte alls så farligt som jag hade trott i förväg, så jag tycker inte att du behöver vara orolig för det redan. Vissa klarar ju sig helt utan biverkningar, och du kanske är en av dem!?

Jag fick ingen huvudvärk, utan däremot trötthet, sömnstörningar och vallningar. Jag hade förväntat mig svåra svettningar och huvudvärk, men märkte inte något sådant. Jag pluggade under min 1:a IVF och såg framför mig hur jag skulle bli jättesvettig i föreläsningssalen, men det hände alltså aldrig. Det gick bra och jag fick godkänt på kurserna jag läste under behandlingen.

Lycka till! Kram Fia2

• werner

Hej hej!
    Mina symptom av Synarela kom också senare, precis som för Fia2... Hade huvudvärk, var trött och mot slutet fick jag vallningar. Huvudvärken var dock inte så himla farlig och symptomen från Synarelan har försvunnit för mig nu när jag tar halva dosen...

Jag pluggar också och har inte några problem med att plugga (inte som jag kan skylla på medicinerna i allafall )
    Men du kanske har tur å slipper biverkningar.

Lycka till med allt!/Åsa

• Ia7

Hej,
    jag fick biverkningar av synarelan efter ca 4-5 dagars sprayning. Hade sedan ständig huvudvärk, svallningar i 4 veckor. Men långt i från alla får ju biverkningar så jag håller tummarna att du slipper det.
    Lycka till / Ia

• linalotta

Samma här...har just sprayat enormt lälnge och tatt alla sprutor, utan några som helst biverkningar på nästan hela tiden. Vart totaltrött av sprayen, men inget illamående eller nåt. Min doktor sa att det var jätte olika hur man reagerade och menade på att jag kunde tacka min lyckliga stjärna.

Men å andra sidan slutade allt sprayande och sputande med att inget tog så jag har precis avslutat en kur och börjat om med detsamma. Så nu är jag på spraydag 2 igen och hoppas nästan att jag ska känna NÅNTING den här gången. Jag inbillar mig att om man känner nåt så händer nåt iallafall...

• Sicilly

Hej!
    Jag har mått skit under hela behandlingen, läs min presentation! Där skriver jag dagbok och har skrivit hur jag har mått sedan dag 1. Jag är nu i slutet av behandlingen. Tar min sista spruta ikväll.

Lycka till och hoppas att du inte får några biverkningar.

• Winnie

Tack för era svar! Jag hoppas jag slipper biverkningarna, men nu vet jag också att de kan dyka upp efter ett tag...

• pemi

Mina biverkningar har börjat efter ca 1 veckas sprayande, då mest med ordentligt huvudvärk. Huvudvärken brukar släppa igen då jag börjar med sprutorna.

Petra

• Sicilly

Är det bara jag som fortsatt må dåligt även när jag börjat med sprutorna???? Alla tröstade mig med att jag skulle må mycket bättre när jag började spruta. Visst mådde jag mycket bättre psykiskt, inga humörsvängningar och ångestattacker, men istället tillkom buksmärta och ont i ryggen, svårt att kissa och yrsel.

• Ia7

Sicilly - var du inte överstimulerad då? Det låter ju nästan så. Jag har mått mycket bättre under sprutperioden men visst har jag haft ont i magen, men huvudvärken och svallningarna försvann.

Svar på tråden Ni som fick biverkningar av IVF-behandlingen...