• Nillel

Ont och frossa en vecka efter förlossning

Födde en fin son för sju dagar sedan, haft eftervärkar som vanligt i ca tre dygn efter förlossingen. Igår kväll fick jag ont runt livmodern och ibland drog det bak i ryggen som vid värkar fast inte lika intensiva. Inatt blev jag helt plötsligt iskall i hela kroppen, det kändes som om ryggmärgen frös till is och kylde ned hela mig. Jag fick frossa och låg och skakade i ca två-tre minuter. Somnade sedan och vaknade badandes i svett och jag brukar aldrig svettas. Sedan började det om med frysningar och så vidare...

Har idag ont i nedre delen av buken vid varje steg jag tar och har som en olustkänsla i magen. Någon som känner igen sig? Jag har inte feber.

• Svar på tråden Ont och frossa en vecka efter förlossning
  • SaraUnderbara

Fick du ut alla hinnor o sånt, så att det inte är någonting kvar där inne som retar??

ring förlossningen igen o berätta om dina besvär så de får kolla upp dig!

• SIN74

Syrran fick sådana känslor - livmoderinflammation. Ring förlossningen och rådfråga dem!

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • Nillel

Jag vet att det är det jag borde göra men vi har så himla långt dit (16mil), hade hoppats att någon kanske kände igen sig och att det kan läka ut av sig själv :)

Jag är liksom en sådan där som vill avvakta in i det sista...

• Nillel

SIN 74: Fick syrran antibiotika eller?

• SIN74

Hon blev inlagd. med dropp och antibiotika.

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • jessie79

Jag fick så 6 dagar efter mitt snitt och ringde genast BB-mottagningen och fick åka in. De tog snabbsänka på mig och urinprov. Sänkan va skyhög och hade äggvita i urinen. Men läkaren kom o klämde på magen men tyckte inte att jag verkade ha så ont. Jag blev hemskickad igen och efter ytterligare några dagar så var det värre. Åkte in igen och då konstaterade en annan läkare att det var inflammation i livmodern och jag fick antibiotika samt flagyl. Det tog tid innan jag kände nån förbättring av medicinen, antagligen för att det gick så långt.
    Så mitt råd är att åka in eller iaf kontakta dom för det verkar som att du behöver antibiotika.
    Lycka till!

• SaramedM

Ring!
    Livmodersinflammation är inget att leka med

• mini79

Jag fick inflammation i livmodern. Hade inte ont (åt så mycket smärtstillande efter förlossningen så att jag inte kände smärtan) och fick hög feber. Blev inlagd i två dygn med dropp och intravenös antibiotika. Fick sen fortsätta med antibiotika i tablettform i 7 dagar till hemma. Läkaren sa att det är detta man förr kallade "barnsängsfeber" och som man dog av...
    Min man och nyfödda son fick givetvis stanna hos mig på sjukhuset hela tiden. Vi blev ilagda på BB igen.

Jag skulle nog ringa om jag var du...

• LyckaJones

Jag fick liknande symtom och det var urinvägsinfektion.
    Fick behandling och mådde strax mycket bättre!

• SaraUnderbara

För mig var det nämeligen att alla hinnor inte hade kommit ut ..
    fick hög feber och kunde knappt röra mig utan att svimma bort.
    Men det gick över av sig själv när allt äntligen kom ut . Tabbe dock av BB att skicka hem en förstagångsförälder utan att informera om en sådan sak!

Hoppas att du har ringt in, du får väl reseersättning för resan?
    Och kolla med ditt försäkringsbolag, en del ersätter om du blir inlagd. Bl.a. Trygg Hansa!

Svar på tråden Ont och frossa en vecka efter förlossning