• mintchocolate

Allergisk mot aloe vera?

Jag testade ett lypsyl med ren aloe vera en gång och mina läppar blev förstörda.
    Nu testade jag en ansiktskräm med aloe vera i (kollade efteråt att det var det i) och huden kliar lite. Dock har jag inte fått några utslag eller någon rodnar. Tror ni det kan vara allergi ändå?
    Läpparna tål ju ignenting, men kan det vara samma med ansiktet? Det inte läpparna tål, tål inte ansiktet? Läpparna tålde inte tea tree heller så jag hoppas att jag inte är allergisk mot naturprodukter. Gillar ju verkligen den här cremen, skit!
    Borde man itne få rodnad i ansiktet om det är en allergi?

• Svar på tråden Allergisk mot aloe vera?
  • Me o Mike

Kan det inte klia för att det är den årstiden???
    Lysylet får jag exakt samma sak!! Svider och blir typ helt sårig om munnen!!
    I ansiktet använder jag Gellyn.

• mintchocolate
    MulleNuh skrev 2007-12-02 17:09:19 följande:
    Kan det inte klia för att det är den årstiden??? Lysylet får jag exakt samma sak!! Svider och blir typ helt sårig om munnen!!I ansiktet använder jag Gellyn.
    Jag hoppas att det beror på den, för jag älskar verkligen cremen i övrigt!
    Det kliar dock inte annars, bara när jag har den på mig, så ja, jag vet inte... Är säkert allergisk ändå.
    Så lypsyl fungerar annars på dig? När det inte är inter menar jag.
  • Me o Mike

Nää den har aldrig funkat på mig.. Jag har gett den ett ANTAL chanser.. MEn näää...

mintchocolate skrev 2007-12-02 20:23:41 följande:
    Jag hoppas att det beror på den, för jag älskar verkligen cremen i övrigt!Det kliar dock inte annars, bara när jag har den på mig, så ja, jag vet inte... Är säkert allergisk ändå. Så lypsyl fungerar annars på dig? När det inte är inter menar jag.
  • mintchocolate
    MulleNuh skrev 2007-12-02 20:41:33 följande:
    Nää den har aldrig funkat på mig.. Jag har gett den ett ANTAL chanser.. MEn näää...
    Lypsyl är ju inte bra har jag hört. För jag antar att du menar den som det står "Lypsyl" på. Vet inte vad som är bra till läpparna egentligen, jag tål tydligen ingenting. Ska göra kontaktallergi i slutet på januari, men jag ville ju köpa cremen innan dess. Däremot vet jag som sagt inte om allergi på läpparna är samma som allergi i ansiktet? Den här cremen kliar nämligen ingenting när jag tar den på handen.
  • Me o Mike

Nä jag menar aloe lips som den heter.. Det som funkar bäst på mig är just den vit/blåa som det står lypsyl på..

mintchocolate skrev 2007-12-02 21:47:49 följande:
    Lypsyl är ju inte bra har jag hört. För jag antar att du menar den som det står "Lypsyl" på. Vet inte vad som är bra till läpparna egentligen, jag tål tydligen ingenting. Ska göra kontaktallergi i slutet på januari, men jag ville ju köpa cremen innan dess. Däremot vet jag som sagt inte om allergi på läpparna är samma som allergi i ansiktet? Den här cremen kliar nämligen ingenting när jag tar den på handen.
  • mintchocolate
    MulleNuh skrev 2007-12-03 10:45:10 följande:
    Nä jag menar aloe lips som den heter.. Det som funkar bäst på mig är just den vit/blåa som det står lypsyl på..
    Aha, nu förstår jag! *trög*

Det kanske är så att vi är känsliga mot aloe vera, det finns ju de som är det.
    Jag provade en annan kräm från samma företag (LUSH) och den kliade inte alls. (eller jo, lite, men det kan vara för att jag tänker på det) Ska prova den igen idag och se hur det känns.
  • Fru U

Här e en till som inte heller tål aloe vera. Irriterar mig på att de stoppar det i alla möjliga  produkter nuförtiden, får ju lusläsa alla innehållsförteckningar numera *suck*

Live and let live
  • mintchocolate

Fru U skrev 2007-12-20 16:05:54 följande:

Här e en till som inte heller tål aloe vera. Irriterar mig på att de stoppar det i alla möjliga  produkter nuförtiden, får ju lusläsa alla innehållsförteckningar numera *suck*
    Ja, aloe vera ska ju vara så bra. Speciellt mot klåda. Jag förknippar istället aloe vera med att FÅ klåda.

Åh, vad jag gillar krämen! Skit!

Köpte en kräm på Body Shop för 200 kronor häromdagen. Hade testat innan och tyckte den kliade lite, men jag brydde mig inte för cremen var så bra. Skulle inte köpt den!

Började klia och fick även utslag. Om utslagen berodde på krämen vet jag inte, men jag vågade inte prova igen.

Denna kräm innehåller inte aloe vera, men jag fick en allergisk reaktion ändå. Kanske mot sjögräs?
  • trollsanna

Intressant att höra om eran aloe vera allergi... kan själv enbart använda aloe lips, har jag någon annan får jag munblåsor...

Ni får gärna berätta mer om allergin är själv aloe vera distubutör så det är väldigt intressant att höra samt vore det bra om jag fick veta vilket märke ni använt. Om man använder Gellyn så borde man inte vara allergisk mot aloe vera. Men man kan kolla vilken sort av aloe vera som det innehåller. Åt forever living products används  Aloe Barbadensis Miller . Finns ju flera sorters aloe vera växter.

Men allergier finns ju dock tyvärr. Är man missnöjd el fått problem av en vara så kontakta den ni köpt av och lämna tillbaka den. Det ska inte vara något problem.

Svar på tråden Allergisk mot aloe vera?