• Anonym

Nytt jobb = ångest?!

Har fått jobb, i en ny butik och jag har ångest varje dag...Jag är utbildad för jobbet men känner mig sååå osäker på det hela så hela dagen blir en pina

Och jag som är van att vara hemma och vara arbetslös ska helt plötsligt ställa om för att jobba i en stressig miljö. När vänjer man sig?!? Har iofs bara jobbat i 4 dagar än...

Är dessutom gravid och är orolig att min stress och ångest ska göra att jag får missfall eller nått

• Svar på tråden Nytt jobb = ångest?!
  • Ellenkaramellen07

jag tycker att du skall vara glad som fått ett jobb..om du dessutom är gravid så vad är bättre än att du jobbar tills du blir mammaledig & på så sätt förtjänar upp en bättre mammapeng..

klart att du är osäker när jobbet är nytt..har själv precis börjat jobba på en ny arbetsplats & visst är man osäker/nervös..Men det hör till.. Människan är ett vane djur, du är nu van att du varit hemma & har nu nåt nytt som du skall bli van vid, det tar sin tid..men ge inte upp!!! Att ha ett arbete är något av det bästa att ha i dagens samhälle + att det är bra att också komma bort från hemmet & se nåt annat..

jag önskar dej lycka till & grattis till jobbet!!!

ge absolut inte upp, du skulle bara ångar dej senare..

• Ellenkaramellen07

jo och angående att du är gravid & rädd att de blir för stressigt.. av lite stress tar ett foster inte skada..Många går igenom en massa saker under sin graviditet som är stress relaterat så ett foster klarar sig nog.. det är ju aldrig kanske så bra, men handen på hjärtat vem har inte kännt stress under en graviditet om den sen har jobbat eller ej????

• el skåpet

Anonym skrev 2007-12-02 16:58:02 följande:

Har fått jobb, i en ny butik och jag har ångest varje dag...Jag är utbildad för jobbet men känner mig sååå osäker på det hela så hela dagen blir en pina Och jag som är van att vara hemma och vara arbetslös ska helt plötsligt ställa om för att jobba i en stressig miljö. När vänjer man sig?!? Har iofs bara jobbat i 4 dagar än...Är dessutom gravid och är orolig att min stress och ångest ska göra att jag får missfall eller nått
    Vad kan hända om du skulle göra fel på jobbet?
    Har du alltid varit så rädd för att göra fel? Om du har det så är det på tiden att du får träna dig i och faktiskt göra fel för man märker rätt snabbt att hela världen inte rasar samman för det . Vi människor gör ofta fel, råkar du göra fel någon gång så bevisar det bara att du är mänsklig.
  • Grönögat

Jag får alltid ångest av att börja på ett nytt jobb, jag kan inte sova ordentligt på en hel vecka. Att börja på ett nytt jobb är otäckt. Men det positiva är att det brukar gå över efter 1 - 2 veckor och sedan så känner man sig styrkt av att ha klarat av det, man känner sig rakryggad.
    Nej, det krävs mer stress än så för att få missfall.

Svar på tråden Nytt jobb = ångest?!