• Smultron ett

berätta om din bästa feelgood film !!

SItter här och är tok-förkyld!
    och tänkte hyra en feelgood film, broblemet är ju bara vilken man ska välja. hjälp mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-02 17:31:55:
    åh berätta gärna lite kort om filmen, för en titel säger mig inte så mycket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-05 22:51:26:
    en feelgoodfilm för mig är :
    När man stänger av filmen /går ut från bion och tror att precis allting är möjligt.

gärna kärlek och gärna mycket färg, som Amelie från montmatre. bridget jones. sex and the city (serie jag vet, men ändå..) sliding doors.

• Svar på tråden berätta om din bästa feelgood film !!
  • Dino78

Såg en igår som hette Tre systrar och en mamma som jag tycker var urbra! Diane Keaton spelar mamman till tre döttrar varav den yngsta (Mandy Moore) aldrig finner kärlek så mamman tar saken i egna händer.
    Drama, komedi, kärlek...skitbra tyckte jag! En ny film är det.

Annars gillar jag För evigt, Medan du sopv, pretty Woman, Presidenten och miss wade, Bridget jones dagbok, Min bästa väns bröllop, maid in manhattan mfl.

DIF i själ och hjärta
  • Smultron ett
    Dino78 skrev 2007-12-02 17:27:56 följande:
    maid in manhattan
    vad är det för nån film?
  • Xarxa

Håller med ovanstående! Dessutom är Shall we dance med Richard Gere bra!

• Smultron ett
    riot skrev 2007-12-02 17:31:16 följande:
    Love Actually
    vad handlar den om?
  • Dino78

Maid in Manhattan är en romantisk komedi med Jennifer Lopez där hon jobbar som städerska på ett lyxhotell på manhattan och av misstag blir förväxlad med en rik "kiund" av en senator. Gissa vilka som blir kära?

DIF i själ och hjärta
  • Trynträ

High school musical filmerna, Some kind of wonderful, Girls just want to have fun, Dirty dancing, Take the lead, Pretty woman, Min bäste väns bröllop, Runaway bride, Step up. Finns massor med må bra filmer.

• Supertesco

Den film som direkt dök upp i mitt huvud var Coyote Ugly! En tjej som flyttar till New York för att lyckas som låtskrivare men hamnar som bartender på en bar där det går rätt vilt till. Så skön film

Svar på tråden berätta om din bästa feelgood film !!