• Rebecca s bebis

Till er som fått missfall i v6!!!

hej!
    Har en fråga till er som fått missfall i vecka 6 eller tidigare..
    Hur länge varade er blödning? och hur gjorde ni efter det? Boka ni tid hos kvinnokliniken o fick de bekräftat eller hur gick det till??Är verkligen behov av er erfarenhet..mitt förra missfall var fördröjt(var i v12 men bebisen stannat i v7)så de blev ju skrapning m.m. men hur blir de när det är så här tidigt??
    Jag har värksmärta som mensvärk och blöderr mörkt o klar rött blod med mörka klumpar och jag kan knappast tänka mig att mitt pyre skulle kunna leva eller vara friskt i samband med det här..
    snälla svara..är verkligen i behov av er hjälp!!
    kram rebecca

• Svar på tråden Till er som fått missfall i v6!!!
  • Anonym

jag hade brunaflyttningar i vecka 6 och fick bekräftat i vecka 7.. jag blöde i 8 dagar. blödningen var lite rikligare än mens..hade väldigt ont!!1 värktabletter hjälpte inte så mkt heller.. men det gick över ganska snabbt.. fick tillbacka mensen efter en månad nu är jag gravid i vecka 23:) lycka till i framtiden!! karm kram

• Suri

Jag hade som dig. Jag väntade ut det. De (gynakuten) gör ändå inget åt det om du inte får jätteont, får feber eller blir väldigt dålig. Jag blödde i kanske en vecka. Men det var nog bara ett dygn med mycket blod och klumpar. Du kan vara ganska säker på att det är ett missfall om det är klart blod och klumpar. Så sa de till mig. Jag fick väldigt ont under ett par timmar (på natten). Orkade inte åka in så jag "led" ut det hela. Svettades och grät. Hade riktiga kramper. Hade det varit dagtid hade jag nog åkt in. Jag tvivlade aldrig på att det var ett MF. Kände det i hela kroppen.

Om du är orolig så ring till gynakuten, det känns alltid bättre att fråga även om de svarar något som man redan vet.

Stackars dig, jag lider med dig. Kram.

one people, one nation, one destiny
  • Rebecca s bebis
    Suri skrev 2007-12-02 17:37:52 följande:
    Jag hade som dig. Jag väntade ut det. De (gynakuten) gör ändå inget åt det om du inte får jätteont, får feber eller blir väldigt dålig. Jag blödde i kanske en vecka. Men det var nog bara ett dygn med mycket blod och klumpar. Du kan vara ganska säker på att det är ett missfall om det är klart blod och klumpar. Så sa de till mig. Jag fick väldigt ont under ett par timmar (på natten). Orkade inte åka in så jag "led" ut det hela. Svettades och grät. Hade riktiga kramper. Hade det varit dagtid hade jag nog åkt in. Jag tvivlade aldrig på att det var ett MF. Kände det i hela kroppen.Om du är orolig så ring till gynakuten, det känns alltid bättre att fråga även om de svarar något som man redan vet.Stackars dig, jag lider med dig. Kram.
    hej tack för ditt svar..jo man behöver inte vara barnmorska eller läkare för att fatta att de va ett tidigt missfall..är bara svårt för de är det andra missfallet på ett år och man hade ju verkligen hoppats..fick du göra nån undersökning efter det??kram
  • Suri

Fy vad jobbigt du har det. Jag har inte gjort någon undersökning efter. Ringde bara och avbokade mitt inskrivningsbesök hos BM...

Jag skulle haft en stor mage nu egentligen och en bebis i början av januari. Även om man vet riskerna så far tankarna snabbt iväg med en och man ser framför sig hur ens liv med en liten ny människa kommer att bli. Även om man knappt han få ett plus på stickan innan det var över så är man ledsen och besviken. Länge.

Har hört att din kropp återställer sig snabbt efter ett tidigt missfall och sköter "allt själv". Man behöver inte göra någon skrapning. Jag fick min mens en månad efter. Har inte blivit gravid igen än. Men vi försöker och hoppas. Kommer att vara väldigt orolig om jag blir gravid igen.

• Rebecca s bebis
    Suri skrev 2007-12-02 17:47:55 följande:
    Fy vad jobbigt du har det. Jag har inte gjort någon undersökning efter. Ringde bara och avbokade mitt inskrivningsbesök hos BM...Jag skulle haft en stor mage nu egentligen och en bebis i början av januari. Även om man vet riskerna så far tankarna snabbt iväg med en och man ser framför sig hur ens liv med en liten ny människa kommer att bli. Även om man knappt han få ett plus på stickan innan det var över så är man ledsen och besviken. Länge.Har hört att din kropp återställer sig snabbt efter ett tidigt missfall och sköter "allt själv". Man behöver inte göra någon skrapning. Jag fick min mens en månad efter. Har inte blivit gravid igen än. Men vi försöker och hoppas. Kommer att vara väldigt orolig om jag blir gravid igen.
    efter jag hade fördröjt missfall så sa dom att jag skulle va noga med inget sex,bada m.m. pga av livmoderns återhämtning o de förstod ja men med tanken på att de är så tidigt missfall kan man börja bebistillverkstan när blödningen har slutat??..vissa får ju ägglossning efter blödningen..va tror du?..jo man kommer va ett nervvrak när/om e visar plus igen..
  • Suri

Jag har hört de som blivit gravida igen direkt efter (som inte fått någon mens efter). Du kan nog känna efter hur din kropp känns. Jag kände mig som vanligt ganska snabbt och vi hade sex som vanligt efter ett par veckor. När vi kände oss redo igen.
    Jag tror ni kan göra som ni känner. Så här tidiga missfall kan ju många gånger uppfattas som vanlig mens (med kraftig mensvärk) då det är vanligt att man kanske inte ens vet om att man är gravid i v 6.

• Anonym

Har haft 2 missfall i v 6 och inget av dessa har gjort speciellt ont. Blödde mindre än en mens i ca 5-6 dagar och väntar nu på första mensen efter sista missfallet. Jag fick bägge missfall konstaterade hos gynläkare eftersom jag tidigare haft ett x oxå.

• Rebecca s bebis
    Anonym skrev 2007-12-02 18:17:28 följande:
    Har haft 2 missfall i v 6 och inget av dessa har gjort speciellt ont. Blödde mindre än en mens i ca 5-6 dagar och väntar nu på första mensen efter sista missfallet. Jag fick bägge missfall konstaterade hos gynläkare eftersom jag tidigare haft ett x oxå.
    okej,hur var din blödning? min är väldigt röd och det kommer blodklumpar och har "mensvärks"-likande smärtor i livet..mvh Rebecca
  • Rebecca s bebis
    Suri skrev 2007-12-02 18:04:17 följande:
    Jag har hört de som blivit gravida igen direkt efter (som inte fått någon mens efter). Du kan nog känna efter hur din kropp känns. Jag kände mig som vanligt ganska snabbt och vi hade sex som vanligt efter ett par veckor. När vi kände oss redo igen.Jag tror ni kan göra som ni känner. Så här tidiga missfall kan ju många gånger uppfattas som vanlig mens (med kraftig mensvärk) då det är vanligt att man kanske inte ens vet om att man är gravid i v 6.
    jo det är sant..skall iaf vänta tills blödningen upphört så får man ta vid efter det..men tror nog jag ska låta en mensperiod gå mellan så man vet hur långt gången man är i nästa graviditet..tack så mycket
  • Anonym

Jag fick MF igårkväll.. det va några fruktansvärda magsmärtor, men det kom klarrött blod, med lite svarta klumpar i sen kom en stor hård klump som förmodligen va fostret (gick itne att ta miste på), inatt blödde jag mycket och idag igenting. om jag inte får feber eller så, så kommer jag itne att ringa för koll.. men får man feber så kan det ju sitta kvar rester som infekterar och det är ju farligt..

• Rebecca s bebis
    Anonym skrev 2007-12-03 15:19:01 följande:
    Jag fick MF igårkväll.. det va några fruktansvärda magsmärtor, men det kom klarrött blod, med lite svarta klumpar i sen kom en stor hård klump som förmodligen va fostret (gick itne att ta miste på), inatt blödde jag mycket och idag igenting. om jag inte får feber eller så, så kommer jag itne att ringa för koll.. men får man feber så kan det ju sitta kvar rester som infekterar och det är ju farligt..
    det är hemskt vad man som kvinna kan genomlida..kramar
  • KtownM

Jag fick mf konstaterat på gynakuten i vecka 7 men förmodligen hade det hänt innan v.6. Jag hade bruna flytningar i 5 dagar sen kom det blod och klumpar och då åkte jag till akuten. Då min livmoder va tom behövde jag inte skrapas..Blödde i 5 dagar sen slutade det. Men nu, 2 veckor senare har jag fått pyttesmå bruna flytningar igen och vet inte rikigt vad det beror på. Vill också sätta igång med en gång. Och tänker göra det så fort de bruna flytningarna är borta. Eftersom det var så tidigt tror jag inte att det är någon fara. Jag behövde inte gå på någon efterundersökning men nu i efterhand hade det varit skönt att få bekräftat att allt var borta...Hoppas att du blev något klokare...Kram

• Veronika28

Fick missfall i februari 06 bebisen var 6 veckor började småblöda 3 månader efter blev gravid igen min son föddes i februari i år

Svar på tråden Till er som fått missfall i v6!!!