• Prinsessan Viktoria

Julgran 1 advent??

Hejsan...
    vad anser ni om att sätt aupp julgranen hemma redan 1 advent?
    Min sambo vill gärna ha upp den idag men jag vet ingen som sätter upp julgranen så tidigt.

• Svar på tråden Julgran 1 advent??
  • Linda1976

Jag säger inte nåt alls, så länge man är nöjd själv. Vår åker upp till Lucia

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Kristin24

gran ute går ju bra...men lite tidigt med julgran, den tar jag upp en vecka innan jul. riktig gran dagen innan jul så den inte barrar så.

Go och glad Kexchoklad
  • Nifelheim

adventsgranen är väl den man har utomhus? Innegranen brukar man ju klä senare, men vår åker nog upp till Lucia för jag tycker det är så fint

Du skulle bara veta vem jag egentligen är!
  • Linda1976
    kidA skrev 2007-12-02 17:49:44 följande:
    ja adventsgranen har man ute o klär bara i ljusslinga.
    Hade ingen aning om att det kallades adventsgran?
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • kidA
    Linda1976 skrev 2007-12-02 17:52:40 följande:
    Hade ingen aning om att det kallades adventsgran?
    nu vet du
    kolla in: kboys.se / agge.se
  • Linda1976

Japp, det är tur att FL finns

• Atamon

Klart man kan ha "riktiga" julgranen uppe nu! det är ju ni som ska leva med den och känner ni att ni vill ha upp den nu och vet med er att ni inte kommer att bli less så är det väl bara börja klä den
    Det finns inga rätt och fel

• pulmones

Vi sätter upp efter den 21 december då vi har en dotter som fyller år då.

Men jag vet andra som sätter upp 1 advent , kul för dom!

• Miss Cee

Adventsgranen är eg "ursprunget"!

En tysk kyrka tog in en gran och tände ett ljus i den för varje dag fram till jul, alltså innan man börjde med ljusstakar. Sen vid jul var ju granen kvar, full med ljus.

Så visst kan man vara extra traditionell och sätta in en gran fast med bara ljus i.

• Ninga

Jag har alltid satt upp granen(plastgran) ochh allt annat julpynt till första advent för jag tycker att det är mysigt och stämningsfullt. Men strax efter nyår åker allt bort för då är julen över =D

• Prinsessan Viktoria
    Hejsan!
    Jaså kallas utegranen för adventsgran? man lär sig ngt nytt varje dag !

I min uppväxt tog vi alltid fram granen och pyntade den lagom till jul MAX en vecka innan helst dagarna innan...
    men nu är vi ju två viljor
    kom överens om att vänta men granen iaf.

tack för alla svar

Och inte att förglömma....
    Trevlig advent...
  • lillamaa

vi fick först pynta granen den 23 dec när vi var små. å det var SÅ jobbigt att vänta.

men mamma brukade plocka fram den och sätta ljusslingan redan kring 2-3 advent. det var väldigt mysit :)

tror vi kommer göra så hemma hos oss ockås

• cleopatra2

vi gör det,i holland sätter man den upp på den första december och tar bort den den 28e.
    Men nu gör vi det på första advent och vi behåller den till den 13e januari

• Flygfotogen

Jag vill verkligen inte ta in allt på en gång. Lite får man spara till senare. Det är ju en del av spänningen. Satte upp gran med ljusslinga ute igår dock. Så fint!

Svar på tråden Julgran 1 advent??