• Snyltan

bäddmadrass ikea

Hej
    Vad tycker ni andra om en bäddmadrass till spjälsängen?
    Jag tycker nämligen att madrassen känns lite hård( köpt på Ullared). Man har ju själv bäddmadrass i sängen. Den kostar ju bara 129 på ikea.
    Är det förresten någon härinne som köpt den?

• Svar på tråden bäddmadrass ikea
  • kirsikka

Vi var på Ikea i går och efter en stunds funderande köpte vi Sultan Drömma resårmadrassen och Sultan Slumra bäddmadrassen. Det skulle säkert räckt med det billiga Blunda polyestermadrass som kändes mjukare men jag tänkte att resår- + bäddm. håller längre plus att det är lättare att slänga bäddmadrassen i tvättmaskinen.

En liten bebis väger ju så lite att det kan knappast känna någon skillnad hur pass mjuk/hård madrassen är (?).

• Snyltan

Det är sant att det kanske inte känner någon större skilland ,men det är lätt att slänga in bäddmadrassen i tvättmaskinen. Du skall ju oxå ha snart ser jag
    Lycka till!

• madebyinferno

Hej
    Vi hade en madrass från Ikes med knottror på, minns inte vad den heter men på den hade vi Ikeas bäddmadrass iaf, och precis som ni resonerar var det super att slänga den i tvättmaskin i första hand...
    Man kan för säkerhets skull ha plastad frotté mellan bäddmadrassen och den vanliga madrassen också om man vill...

Lycka till!

• Snarah

Vi har oxå IKEAs "enkla" skumgummimadrass i vår Sniglar, men med en IKEA bäddmadrass över, det känns helt OK - men ännu har ingen bebis fått testa - BF idag..!

• Snyltan

Tack för era svar! Jag skall nog köpa en bäddmadrass i veckan. Bf på lör

Svar på tråden bäddmadrass ikea