• miruska

någon vars baby är modell för tidningar och dyl.?

alla mina bekanta säger att min son är så söt och han borde bli barnmodell. jag är lite tveksam, men får man en bra slant så varför inte. någon som vet vart man vänder sig?

• Svar på tråden någon vars baby är modell för tidningar och dyl.?
  • Guldskimmer

eh tja inte för att vara elak, men vem har inte hört det om sina barn liksom? Inte ringer man upp HM direkt för det liksom...

• noconwood

hållermed ovanstående faktiskt...alla bebisar e ju söta..... men prova du.. bara du inte överdriver som en del morsor gör....

• Jalapeno

en kompis skickade in bilder på sin son till stockholmsgruppen och fick ett avmätt allmänt brevsvar. Troligen samma standardbrev som gick till tonårstjejer som drömmer om modellkarriär.

• Niinii

Hehe, alltså modellbebisar är inte ens så söta, det är slumpen som avgör antaglign :) Prova!!

• Jewall

Tror inte att det behövs så många bebismodeller här i Sverige....
    Alla bebisar är ju jättesöta.

• Upia

Någon som vet vart man vänder sig i så fall? Jag tror som alla föräldrar att min son har en modellkarriär i framtiden.

• Jewall

Det är väl bara att söka på internet.

• Veladis

Sök på olika modellagenturer på nätet. En del tar emot barn. De brukar dock ha ganska specifika krav, det räcker inte att vara söt

• sjalempa

Det viktigaste tror jag är att ditt barn har en sprudlande personlighet, är lekfull och tycker om att bli fotograferad o framför allt fastnar på bild.
    och hellre ett personligt utseende än änglasöt tror jag också.

Lycka till.

• Veladis
    sjalempa skrev 2007-12-02 21:10:07 följande:
    Det viktigaste tror jag är att ditt barn har en sprudlande personlighet, är lekfull och tycker om att bli fotograferad o framför allt fastnar på bild. och hellre ett personligt utseende än änglasöt tror jag också.Lycka till.
    Jo, de söker ju något utseende som de inte redan finns bland barnen som är knutna till agenturen.
  • miruska

jag ställde bara en fråga om någon vet hur man går tillväga.
    behövde inte höra negativa kommentarer.alla barn är underbara, men vissa har ett speciellt utseende och karisma utöver det normala. det är det som jag har hört från precis alla bekanta som träffat min son. jag själv har bara tyckt att jag har en sött barn som dom flesta andra. inte tänkt mer på det.

• skatti

Hej!
    Vet inte var du bor, men min ena dotter gjorde lite sånt när hon var yngre, då "anlitades" hon av Noll till Hundra, en agentur i Onsala. Vi skickade in bilder, klädstorlek osv. Ring till ett par agenturer som anlitar barnmodeller. Använd gula
    sidorna.
    Lycka till!!

• Edwin07

Var bor du? I Ängelholm finns fotograf Mats Landerberg, han skickade ut vykort att han sökte modeller (6-12 mån). Han tar kort och sedan köps de av ett företag som håller t ex allers, vi föräldrar osv med foton till deras tidningar. Man får inget betallt, men har chansen att få bild i en tidning.

• gotland

Det är inte lätt att bli modell, varken för vuxna eller barn. Tro mig, jag är utbildad make-up artist och har sett hur det går till i modellvärlden. Det handlar mycket om kontakter eller att bli "upptäckt" av en slump. Man ska ha tur helt enkelt. Modellagenturerna får in så många bilder på folk som vill bli modeller dagligen så ofta går de bara igenom dem snabbt och tackar nej till hela bunten. Då ska du ha tur att just ditt barn sticker ut från mängden på bilderna just den veckan och dessutom beror det ju på vem som tittar på bilderna just då, alla har ju olika smak och nån tycker kanske att ditt barn är alldeles bedårande medan nån annan tycker han är helt alldaglig.
    De stora modellerna har oftast blivit upptäckta av slumpen i helt vardagliga situationer, när de inte ens hade en tanke på att bli modell. Så det är inte så lätt som man tror...

Sök på modellagenturer på internet så får du upp massor med agenturer.

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • miruska

har gett upp hela grejen.ville bara kolla läget.
    han får bara vara söt utan att göra något åt det.

• gotland
    miruska skrev 2007-12-04 16:05:32 följande:
    har gett upp hela grejen.ville bara kolla läget.han får bara vara söt utan att göra något åt det.
    Jag menade inte att du skulle tappa hoppet. Ville bara göra dig uppmärksam på att det inte är så lätt att bli modell och framför allt är det inte så lätt att tjäna pengar på det. Stora pengar brukar det inte handla om så ofta, utan många modeller som försöker komma nån vart gör mycket gratis för att få ihop bilder till sin portfolio.

Om du verkligen vill försöka kan du skicka in bilder till tex Stockholmsgruppen (nu vet jag ju inte riktigt var du bor, men Stockholmsgruppen är ju ganska stora).

www.stockholmsgruppen.se
    (¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • Buffa
    Edwin07 skrev 2007-12-04 10:35:32 följande:
    Var bor du? I Ängelholm finns fotograf Mats Landerberg, han skickade ut vykort att han sökte modeller (6-12 mån). Han tar kort och sedan köps de av ett företag som håller t ex allers, vi föräldrar osv med foton till deras tidningar. Man får inget betallt, men har chansen att få bild i en tidning.
    Det var det värsta, får man inte betalt Förvånad 
    Han får garanterat betalt för bilderna av tidningarna, ruttet av honom tycker jag.
  • Atikin65

har själv 4 döttrar som är /har varit barnmodeller och tro inte det är riktigt så hopplös som det beskrives i tråden...det finns ju även ett flertal andra modellmammor på fl....bästa sättet är att skicka in bilder till en stor agentur i närheten där man bor.....

• Toppentjejen

Min äldsta unge var modell, visserligen som 5 åring men fick jobb direkt, var med i Allers och senare i HM-katalogen...

Svar på tråden någon vars baby är modell för tidningar och dyl.?