• eilema

Bajsat vatten i 5 dagar!!

Sonen, 7 månader, har varit dålig i magen i 5 dagar nu. Han bajsar säkert 6-7 gånger om dagen och varje gång är det som vatten och hela blöjan är full upp på ryggen och i hela kläderna. Han kräks inte och är inte dålig eller medtagen men blir inte bättre i magen.

Han äter bara välling. Så jag funderar på om det är mjölken han inte tål (hans pappa är hyperallergisk mot mjölk) eller om han är sjuk.. Vad tror ni?

• Svar på tråden Bajsat vatten i 5 dagar!!
  • BrideOf Rocky

Jag gissar på allergi iallafall.

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • krypsyl

Om man är magsjuk så ska man undvika mjölkprodukter, prova majs- eller ris-välling istället för vanlig välling!

• Veladis

Det kan vara allergi, men har det kommit plötsligt kan det vara den magsjuka som går just nu, som mina barn har haft, bl a.
    Sonen kräktes två gånger, första och andra dagen, sedan hade han diarré som lös välling i fyra dagar. Vi gav honom majsvälling och Proviva blåbärsoppa, plus en massa vätska i form av vatten och Coca cola (jo, man får det när barnen är sjuka ). Han är 18 månader.
    Även dottern på 4 var dålig med långvarig, tunn diarré.

• EsMamma

Om det är obalans i tarmfloran (blir lätt det på barn av förkylningsvirus mm) så gör Sempers Magdroppar underverk på bara ett par dagar. Finns på apoteket (kan vara beställningsvara på vissa apotek). Magdropparna är högkoncentrerade, väldigt bra lactobaciller. Inget som kan ge några som helst biverkningar eller andra sidoeffekter.

• erica25

min dotter hade presis samma sak.
    Och tog bara välling men fullkorns välling gör det bara värre så ge majsvälling
    Om din son blir dåsig och trött och seg hela tiden så åk in med honom på än gång , det fick vi gö för hon blev utorkad.
    Försök få i honom vätske ersättning (finns på apoteket kan även göra själv )

• eilema

Jag bytte i måndags till mild fullkornsvälling från 8 månader ist för havrevällingen från 6 månader som han druckit i 2½ månad. Kan det vara den han reagerar på?

• Veladis
    eilema skrev 2007-12-02 21:47:10 följande:
    Jag bytte i måndags till mild fullkornsvälling från 8 månader ist för havrevällingen från 6 månader som han druckit i 2½ månad. Kan det vara den han reagerar på?
    Det kan de ju vara, även om reaktionen låter lite väl kraftig för det. Prova återgå till den gamla vällingen, elelr majsvälling ännu hellre, och se om det blir någon skillnad.
    Mina barn har inte fått fullkornsvälling förrän efter ettårsdagen. Och sonen på 18 månader dricker fortfarande 8-månadersvällingen. Ingen idé att utmana magen för mycket.
  • No way

kan vara tänderna med. elias var sån i över en vecka trodde han var magsjuk men sen när det slutat pluppade det upp tre tänder på bara ett par dagar

• eilema

Han har fått sina 2 stycken första tänder sista veckan faktiskt!!

Bikerbitch skrev 2007-12-02 21:50:40 följande:
    kan vara tänderna med. elias var sån i över en vecka trodde han var magsjuk men sen när det slutat pluppade det upp tre tänder på bara ett par dagar
  • aminta

eilema, jag känner igen mig. Min dotter (7 månader) har bajsat typ 7ggr om dagen nu i ca 4 dagar...ibland så mycket så att hon har bajs upp mot skuldrorna, så att vi måste duscha henne. Jobbigt för både oss och självklart för henne. Hon fick sin första tand för ca 1 vecka sen nu. Misstänker att det är den som ligger bakom det hela, men tycker det verkar lite överdrivet... och inte nog med det så har jag haft magsjuka, säkert min dotter också. Men hon har inte kräkits något.
    Hon har även fått små prickar/utslag i ansiktet..vad kan detta vara?? Hjälp?
    Mvh Aminta

• EsMamma

små prickar kan vara virusprickar. Förkylningsvirus sätter sig lätt på magen på små barn.

Återigen så säger jag att prova med Magdropparna som finns att köpa på Apotektet. Är det obalans i tarmfloran så hjälper dropparna på bara ett par dagar.

Svar på tråden Bajsat vatten i 5 dagar!!