• MissNice

Gravid o föda barn i USA??

Jag e ny gravid o e sakta p väg till USA, men hur fungerar d där me Barnmorske kontrollerna O att föda barn?? Berätta aaaallt!!

• Svar på tråden Gravid o föda barn i USA??
  • LeosMom

Kan inte så mkt........MEN jag vet att det är dyrt om man inte har rösäkring. En tjej sa att en ryggbedövning kostade 12 000......inte billigt.

Jag bodde där, men fick barn i Sverige........

Vart ska du flytta?

• LeosMom

PS. Såg att du plussade i förrgår.....grattis!

• MissNice

Tack...ska flytta till Texas....funderar starkt på att flyga hem o föda (peppar peppar) Undrar hur länge man får flyga???

• LeosMom

Vet inte riktigt, tror att det är en 30 veckor men inte säker, men det är ju bättre om du är här ett tag innan iaf, om ngt skulle hända. Sedan får du väl vara här ett litet tag. flyga med bebisen brukar gå riktigt bra för dom flesta, vi flög med en 5 mån till Florida, gick superbra.

Lycka till!!

• MissNice

Ja, eller hur. Vi har idag en 2½ åring så nu funderar ja ju förståss....Vi ska flyttar, men jag hajjar inte d här me dera försökringar....verkar så himla läskigt. Så nu e ja inne på att flyga hem o va här hela sommaren till barnet (peppar peppar) är fött....man kanske tom kan sncka till sig ett kejsarsnitt

Hmm, vi får se...men nu e d ju 100 miljoner frågor om det här....födai USA, åka hem, föda här, hunr funar mödra vården i där etc...flyga hem höggravid, me en 2½ åring...ja, hu hua!!

• meic

Hej, ville bara tipsa som sidan www.sviv.se. (svenskar i världen) där finns också representater för mammor i usa, där kan du nog få en massa hjälp!

Och svenskamammor.com/ för mammor i utlandet...

• MissNice

Tack, e redan med där

meic skrev 2007-12-03 10:13:51 följande:
    Hej, ville bara tipsa som sidan www.sviv.se. (svenskar i världen) där finns också representater för mammor i usa, där kan du nog få en massa hjälp!Och svenskamammor.com/ för mammor i utlandet...
  • Texasmom

Försäkring är superviktigt! Åker ni till TX med jobb eller är din man amerikan? Om det är med jobbet så finns det ofta någon där som kan svara på frågor om försäkring och sånt. Annars har jag bara positiva erfarenheter av att få barn här i TX. Mödravården var jättebra, förlossningsläkaren är samma läkare som du har gått till under graviditeten så ni känner varandra. Men vilken försäkring du har är verkligen jätteviktigt. Jag bor i norra TX, vart ska ni flytta?

• MissNice

Åh, en texas mamma
    Min man jobbar på ett amerikanst företag i austin. Han e svensk. har förstått att dom här försäkringarna e super dunder mega viktigt. O det är d som gör mig så nervös...hihihi.
    vart bor ni??

Texasmom skrev 2007-12-03 20:23:35 följande:
    Försäkring är superviktigt! Åker ni till TX med jobb eller är din man amerikan? Om det är med jobbet så finns det ofta någon där som kan svara på frågor om försäkring och sånt. Annars har jag bara positiva erfarenheter av att få barn här i TX. Mödravården var jättebra, förlossningsläkaren är samma läkare som du har gått till under graviditeten så ni känner varandra. Men vilken försäkring du har är verkligen jätteviktigt. Jag bor i norra TX, vart ska ni flytta?
  • USAmom

Jag har flyttat till USA med min svenske man eftersom han fick jobb här. Vi väntar barn om några veckor och vi har bott här sedan några månader. Jag har alltså gått stor del av graviditeten hos en svensk barnmorska och nu går jag till en läkare istället. Det är den "största" skillnaden än så länge. Att här i USA går man till en läkare under graviditeten i de flesta fallen istället för en barnmorska. Sedan tas det fler prover på dig än i Sverige och jag har känt mig mycket mer omhändertagen här än i Sverige. Faktiskt.
    Försäkringsfrågan skall inte vara några problem. Har du en försäkring så täcker den nödvändiga kostnader för en graviditet. Så alla prover som tas på dig under graviditeten bekostar ditt försäkringsbolag och alla kostnader i samband med förlossning står försäkringsbolaget för. Det enda som de flesta försäkringsbolag inte står för är ett privatrum efter förlossningen.

Du går också på tätare kontroller i slutet än vad man gör i Sverige och det känns bara jättebra!

Hoppas detta hjälper dig lite!

Svar på tråden Gravid o föda barn i USA??