• Solbina

Har myrkrypningar i armar och ben!

Hej

Jag undrar om det finns fler som mår som jag. Är så trött på att varje natt ligga vaken några timmar för att jag har myrkrypningar i armar och ben. Det känns väldigt obehagligt och det liksom söker mig. Kan det höra till graviditeten?? Finns det något att göra åt det?

• Svar på tråden Har myrkrypningar i armar och ben!
  • anne82

jag har haft stickningar/myrkrypningar i fötterna senaste 2 dagarna.
    ingen aning vad det kan bero på.v.26.

• esereT

Jag har "myrkrypningar" i benen på kvällarna väldigt ofta. Det ska tydligen kunna bero på järnbrist.

• Tatanja

Man kan också få så kallade "myrkrypningar" i armar och ben p.g.a en sjukdom som kallas RestlessLegs... Det finns det medecin emot men jag vet inte om man kan det det under graviditeten.

• LillaEm

Kaliumbrist kan också vara en anledning, ät mycket bananer.

• Carre

Jag har haft såna till och från.. men jag lider av "restless legs syndrom".. men har märkt att nu när jag är gravid har det blivit värre och myrorna har krypit upp till armarna med :(

• mussukka

Jag har haft d i flera år men aldrig så ofta som nu när jag är gravid.Får det alltid när jag har legat ner ett tag o vilat lr på kvällen/natten då jag ska sova.Kan ibland vara VÄLDIGT obehagligt o d blir svårt o somna när man måste röra armarna lr benen hela tiden.Pratade med min läkare om det(han har förresten oxå det:)..hon sa att medicin inte ges om d inte är absolut nödvändigt(om man inte har svåra problem med det) och att man då får medicin som egentligen är mot Parkinson sjukdom,det hjälper tydligen mot besvären.

• Tatanja

Ja, medecinen som man får är egentligen mot Parkinssons...
    Min mamma får den medecinen, men hon lider ganska kraftigt ibland, hon ligger och sparkar med benen tills hennes kropp inte orkar sparka längre ungefär...

Sen tror jag att det beror på olika läkare oxå, vad som dom tycker är tillräckligt svåra symptom och så...

• Lindakaivi

Jag har själv haft krypningar varje natt i benen men så läste jag att man kan ta magnecium tabletter...
    Jag har köpt brustabletter och tar 1 sån morgon + kväll, har gjort det i ca 1 vecka nu och har inte haft en enda "krypning"

Dom är kanon...

Svar på tråden Har myrkrypningar i armar och ben!