Någon mer med knäppa grannar ???
Fyy vilken hemsk granne jag har.
Fick en lapp i brevinkastet idag från min granne som bor under oss. Klockan var halv sju på kvällen och det stod att han är så trött på allt travande och annat oväsen.
Skrev tillbaka att han faktiskt bor i ett hyreshus och om han inte klarar av att bo här bland barnfamiljer så ska han flytta till ett hus på landet. Han kom upp 1 minut senare och då står jag och min sambo utanför dörren och röker. Han har lappen i handen och vänder sig till mig, totalignorerar min sambo. Han flinar och säger att han ska ta med lappen till värden imorgon (bra tänkte jag) och att det fan får vara nog nu. Jag blev jätteprovocerad och sa till honom att min son är 3 år och springer och leker och så länge klockan inte är efter 20 på kvällen så kommer jga inte att hindra honom. ( han går dock och lägger sig vid 19 snåret).
Det här är verkligen inte första gången han kommer upp heller. En gång kom han upp när vi satt ett gång i soffan och tittade på tv och sa att vi förde ett jäkla liv och sa åt oss att skriva ner musiken. Hade förövrigt ingen musik på och sonen låg i sitt rum och sov... han däremot kom upp 21.30 på kvällen och plingade på dörrklockan !!!
En annan gång kom han upp när min mamma var här oxå och klagade över oväsen då mamma hade skurat golvet vid min soffa för att hon spilt något. Inget oväsen alls... När jag blev förbannad och bad honom att gå så satte han foten för dörren och vägrade tills jag nästan fick slå av foten på honom.
Så länge som vi håller oss till de regler som vi har på våtar kontrakt så vägrar jag att sätta min son i soffan så han inte får leka bara för att den där idioten klagar.
Nää imorgon går jag till hyresvärden igen (har berättat om andra situationer) och säger att nu får det fan räcka med hans påringningar och brev.
Vi flyttar om 2 veckor men det är skitsamma.. jag vill fan inte ta mer av hans skit.
När vi flyttade in i den här lägenheten så blev i faktiskt varnade av han som bodde här innan att grannen under var helt knäpp.
Vi har inte haft några probelm med andra grannar varken förut eller nu. Dom är jätte trevliga.
Någon mer med knäppa grannar ??