• Anonym (såå less)

Någon mer med knäppa grannar ???

Fyy vilken hemsk granne jag har.
    Fick en lapp i brevinkastet idag från min granne som bor under oss. Klockan var halv sju på kvällen och det stod att han är så trött på allt travande och annat oväsen.
    Skrev tillbaka att han faktiskt bor i ett hyreshus och om han inte klarar av att bo här bland barnfamiljer så ska han flytta till ett hus på landet. Han kom upp 1 minut senare och då står jag och min sambo utanför dörren och röker. Han har lappen i handen och vänder sig till mig, totalignorerar min sambo. Han flinar och säger att han ska ta med lappen till värden imorgon (bra tänkte jag) och att det fan får vara nog nu. Jag blev jätteprovocerad och sa till honom att min son är 3 år och springer och leker och så länge klockan inte är efter 20 på kvällen så kommer jga inte att hindra honom. ( han går dock och lägger sig vid 19 snåret).
    Det här är verkligen inte första gången han kommer upp heller. En gång kom han upp när vi satt ett gång i soffan och tittade på tv och sa att vi förde ett jäkla liv och sa åt oss att skriva ner musiken. Hade förövrigt ingen musik på och sonen låg i sitt rum och sov... han däremot kom upp 21.30 på kvällen och plingade på dörrklockan !!!
    En annan gång kom han upp när min mamma var här oxå och klagade över oväsen då mamma hade skurat golvet vid min soffa för att hon spilt något. Inget oväsen alls... När jag blev förbannad och bad honom att gå så satte han foten för dörren och vägrade tills jag nästan fick slå av foten på honom.

Så länge som vi håller oss till de regler som vi har på våtar kontrakt så vägrar jag att sätta min son i soffan så han inte får leka bara för att den där idioten klagar.

Nää imorgon går jag till hyresvärden igen (har berättat om andra situationer) och säger att nu får det fan räcka med hans påringningar och brev.
    Vi flyttar om 2 veckor men det är skitsamma.. jag vill fan inte ta mer av hans skit.
    När vi flyttade in i den här lägenheten så blev i faktiskt varnade av han som bodde här innan att grannen under var helt knäpp.
    Vi har inte haft några probelm med andra grannar varken förut eller nu. Dom är jätte trevliga.

Någon mer med knäppa grannar ??

• Svar på tråden Någon mer med knäppa grannar ???
  • Anonym

mina grannar är toppen... men det är väl inget att bry sig om? Ni ska ju ändå flytta snart!

• Anonym

Mina grannar är i princip schyssta, men har massa skit för sig som jag inte gillar. En langar droger, en annan låter sin små barn vara hemma själv så hon kan gå å festa (under 7 år är barnen) en annan är så drogpåverkad som hon inte vet vart hon har röven jämnt, men, det är deras liv, å så länge det inte påverkar min familj, får dom göra vad dom vill.
    Har bättre saker för mig än o lägga mig i deras liv

• nika

Inga sådana problem! Bor i hus på landet. Underbart!

Hoppas ni får det bra dit ni kommer! Bra att ni säger till hyresvärden om den besvärlige mannen. Det kommer ju en ny hyresgäst efter er som han kanske ger sig på om han inte motas.

Kommer ihåg hur det var som student i storstan. Studentlägenhet och delad tvättstuga. Vilken mardröm! Teckningslistan var full av påhopp, anklagelser och hot. Märkesjeans blev stulna från torkskåp.

Ja, det är skönt att ha eget.

• Anonym

*slänger en blick in i grannens fönster för att konstatera att han porrsurfar för 784534 gången idag..*

• tru

ja min granne klagar att min dotter går på golvet och att de skrapar nåt från stolarna.sen har hon delat ut lussebullar till alla i huset utom oss. hon kommer alltid ut i trapphuset när jag är där för att kolla och dessutom har hon haft dagbarn hela sitt liv. är de såna människor vi lämnar våra barn till.

• Anonym

har en knäpp alkoliserad granne som mer än gärna kommer förbi när min sambo inte är hemma och skryter om alla sina pengar och vilken gud han är i sängen.
    jag har fått slänga ut honom ett x antal gånger, ena gången fick jag slänga ut honom under knivhot då han (full som ett as) ville låna med sig min son (eftersom jag inte ville knulla med honom, grannen asså) och vägrade släppa honom (sonen) fast sonen skrek för full hals.
    Behöver jag säga att det blev en polisanmälan från våran sida sen?
    Nu ska vi iallafall flytta och det känns skönt att äntligen kunna vara lugn när sambon är ute på jobb!!

• Anonym (såå less)

ja jag är ju inte ensam iallafall... känna skönt

inlägg nr 4 ..ojoj

• Anonym (rodd)

Låter måttligt kul. Förutom det funderar jag över varför inte grannen hade invändningar mot att du och sambon rökte i trappen? (-Då står jag och min sambo utanför dörren och röker).
    Att det låter lite får man tåla men rökande i trappuppgången skulle jag inte gilla.

• tamate

ha ha, va skönt det är att bo på landet =) sätter upp en tumme och döljer 2/3 av grannens hus

- det som inte dödar härdar!
  • högbergarna

En gång hade jag ett par som grannar som va helt knäppa! De ringde störningsjouren på oss hela tiden! Kl 18 en fredag då vi precis hade flyttat in o jag stod i köket o plockade in saker i skåpen = väsnas itne så mycket.. o min vän plockade emd saker i vardagsrummet. Alltså inget flyttande av möbler!! Störningsjouren fattade ingenting när de ringde på o det va knäpptyst hos oss.. Liknande saker hände hela tiden. När vi satt o tittade på TV med normalvolym, sådan volym att man kan prata i normal nivå samtidigt. Tillslut hade vi så många påringningar hos stärningsjouren att vi blev inkallade hos hyresvärden. Denne person sa "ingen rök utan eld" när vi sa att vi inte förstod varför! När vi fick se datum för klagomålen visade det sig att vi även fått klagomål på oss då vi itne varit hemma. Det stod då att vi inte öppnat dörren. Vi kunde bevisa detta eftersom vi arbetat då. Men det va inte förrän min MAMMA ringde o klagade på hyresvärden som han sa att neeeej då det är itne de som för oväsen.. det är grannarna deras som e lite känsliga o borde bo i hus på landet!!
    Nåja.. vi sade upp lägenheten utan uppsägningstid som vårat krav. Sedan hade vi en sjujäklans utflyttningsfest som hämnd!!
    Ja det gick inte att prata med grannarna heller.. det hade vi försökt med.
    Sååå glad att jag bor i villa nu!!

• Anonym (såå less)

anonym (rodd) : Vi bor i loftgångar så självklart så stod vi INTE i porten och rökte !!

• Anonym (såå less)

Vi var iallafall hos hyresvärden idag och pratade med dom och de sa att han absolut inte kan hålla på som han gör och att "barnspring" inte räknas som en störning. En annan kille ska ringa mig idag från hyresvärden och sen så ska han skicka ett brev till grannen.
    Hon som vi träffade idag visste precis vem jag pratade om och tyckte inte alls att hans beteende var okej!... även om vi flyttar om 2 veckor så kan jag bara inte släppa det här nu. Det här har pågått i 3 år sen vi flyttade in och även grannen som bodde här innan blev utsatt av honom.

• Anonym (barn i lgh)

Jag och min sambo o hans två barn som är 12 o 14 har precis flyttat in i en ny bostadsrätt. Grannarna ovanför oss har två pojkar i ca 6-8 årsåldern och en äldre tonåring som är ca 16-18.
    Vi har själva barn och dessutom en bebis på väg, så vi har full förståelse för lite "oväsen". Jag har bott i flerfamiljshus i hela mitt liv och ibland med barnfamiljer ovanpå och aldrig stört mig på det fast det låtit lite ibland. Så är vi är absolut inga "knäppisar" som inte tål minsta ljud, dessutom är vi nyinflyttade och vill lära känna grannarna på ett trevligt sätt och definitivt inte börja bråka det första vi gör.

Men - oväsendet från grannarna ovanför har visat sig vara ett jätteproblem. Jag vet inte hur de uppfostrar sina barn och om de kanske har ADHD eller någon annan "bokstavsdiagnos", men det som händer är att det låter som rena jordbävningen på våningen ovanför, flera gånger i veckan, ibland flera gånger om dagen, och inte bara ett litet tag, utan i TIMMAR. Det låter som de hoppar upp och ner på alla möbler, kastar saker omkring sig, studsar bollar på golvet och dessutom VRÅLAR åtminstone det ena barnet bara rakt ut samtidigt "uäaaaaaaaaaah....!!!". Det är inte gråt utan låter just som vrålande. Och detta pågår alltså i timmar. Vi sitter som inuti en trumma och kan varken koncentrera oss på TV om vi ser program, inte på bok om man läser, våra barn kan inte göra läxor och när man behöver sova ut på helgerna blir både vi och våra barn väckta av detta oljud. En vecka hade något av deras barn tydligen dille på någon låt med Kiss (tror jag det är) och drog på samma låt på högsta volym ungefär fem gånger om dagen. Vi hörde varenda stavelse i låten och givetvis trummor och allt, och dessutom hur barnet vrålande/sjöng jättefalskt till låten. Efter några gånger blir man minst sagt ganska less. En gång var det ett sånt oväsen så vi gick ut på gatan för att se om vi kunde se in genom deras fönster och se vad det egentligen var som hände. Det vi ser är att taklampan i ett av rummen (antagligen barnens) gungar jättemycket, precis som vid en jordbävning. Hur mycket måste man "fara runt" för att en taklampa ska gunga på det viset?

Vi har ingen aning om vad vi ska göra. Det gäller ju barn och vi har som sagt förståelse, men det måste ju finnas gränser. Jag tycker inte att det är normalt eller acceptabelt när barnen är såpass stora som 6-7 och 8-9 ungefär. Men vi vill inte heller stöta oss med grannarna. Dessutom sker inget av detta efter 23 på kvällen (men 22 har det hänt att det varit såhär). Vad ska man göra?

• Anonym

Det är inget fel på våra grannar utan snarare så är problemet att väggarna inte är tillräckligt ljudisolerade. Det är något fel när man hör grannarna prata i telefon (normal samtalston). Fast jag funderar på att be dem stänga av ljudet till MSN eftersom det är så irriterande när det plingar till hela tiden.

• Zaria

Min granne bestämde sig att klaga redan från dag 1,då sonen var ca 9 månader och satt på golvet och lekte med sin tygdocka.

Han kom upp och bankade på och gapade om att det var ett jävla smällande i golvet,livrädd blev jag,han ser verkligen farlig ut,ingen man direkt vill möta.

Fick sedan en lapp på dörren att vi skulle sluta upp att banka om nätterna,för han jobbade minsann natt (på ett bageri fick jag veta sen) och annars skulle han se till att jag blev vräkt. Grejen var att sonen sov om natten och jag satt vid datorn eller kollade på Tv så vad som bankade har jag ingen aning om.

Satte en lapp tillbaka att det omöjligt kunde vara vi som bankade,och aovsett om man jobbar natt på ett bageri är man väl knappast hemma?

Han gapade om att det lät för mycket när jag tog ut barnvagnen är barnvagnsförådet på morgonen.

En gång när sonen vaknade och var ledsen och jag gick upp för att göra välling kröp sonen med ut i köket,då står grannen och baknkar med en hammare eller dyl på sin balkong så det tjongar i hela huset och vrålar rätt ut "håll käften för faaaaaaan"

Strax efter får jag veta av min kompis att denne gått runt och sagt till sina kollegor att det inte skall bo några blattar i hans trapp så det var visst där problemet låg.

Dagen efter kommer kompisen från trappen brevid,då har idioten satt en lapp i granntrappen där han uppmanar folk att hjälpa till att få ut mig och sonen....Helt sjuk i skallen är han.

Hur som helst har han fått några varningar från hyresvärden samt att grannar klagat då han suttit på in ballkong och muttrat om att han minsann skall "ta den jävlen" om folk som går förbi hans balkong.

Ang oväsen så bygger han lådor klockan 23 på kvällen.
    Securitas har tydlign vart påväg upp till mig 6 gånger pga han ringt och klagat men de har aldrig ens gått in för att det är så tyst,tacka fan för det vi SOVER ju....Helt jävla loss är han.

• Anonym (*.*)

Jag ringde polisen en gång för ett tag sen när det var livat hos våra grannar... Det hördes smällar i stil med att någon kastade möbler i väggarna och jag hörde en kvinna som gallskrek, hörde inte alla ord, mest "neeeej" "aaaaj" och så. Vågade absolut inte gå upp och plinga på, den här grannen har aldrig ens hälsat när vi mötts i trappen, han ser riktigt sur ut jämt, och eftersom det lät som han spöade sin fru så vågade inte jag gå upp, har ju själv en liten dotter att ta hand om. Polisen kom iaf, och det vart tyst... sen har vi inte hört nåt mer än vardagliga ljud som ändå hörs i en hyresrätt.

Svar på tråden Någon mer med knäppa grannar ???