• Aquila

Hur har ni möblerat era extrarum?

Vi har snart ett rum över och har inte den blekaste aning om hur jag vill inreda detta. Absolut inte med en gästsäng för vi har aldrig någon nattgäst. Däremot en liten soffa alt fåtölj kan jag tänka mig. Kontorsdel är ju såklart bra men vi har aldrig behov av ett skrivbord. Datorn är inkopplad till tv:n i vardagsrummet så det ska inte heller finnas i extrarummet!
    Rummet har 2.60 i tak med stort fönster på ena kortsidan, ett normalstort rum,vet ej hur många kvm, gissar kring 13.
    Tips & idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hur har ni möblerat era extrarum?
  • Fru U

Inga hobbies ni skulle kunna ägna er åt där?

Live and let live
  • Bling1975

Vi har två extrarum utöver arbetsrummet.

Det ena har vi som bibliotek. Massor med bokhyllor längs hela väggarna och två mysiga fåtöljer med läslampor.

Det andra har vi faktiskt som gästrum. Inte för att vi någonsin har haft nattgäster, men vänners barn brukar sova där om vi har fest. Vi köpte en höj/sänkbar säng dit så det är favoritplatsen att ligga och läsa på. När någon av oss är riktigt sjuka (tex svår hosta eller kräksjuka) så brukar den ena av oss sova där. Vi har även en gammal tv med inbyggd dvd och vår gamla x-box där. Vilket brukar vara bra tidsfördriv för lite större barn på kalas.

Hade jag inte haft ett stort arbetsrum redan med plats för allt sånt så hade jag nog gärna haft ett separat pysselrum för symaskin, målargrejer mm.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Aquila

Allt det tekniska sambo sysslar med är installerat till tv:n i vardagsrummet såsom dator, playstation & x-box. Det är hans intressen.
    Mina intressen är huvudsakligen hunden och det hjälper ju inte mig när jag ska inreda Jag älskar att pyssla men kan inte påstå att jag nånsin får tid till det. Men jag får väl göra en kontorshörna och en läshörna i det avlånga rummet om jag inte kommer på något roligare

Bibliotek hade varit supermysigt.. men har väldigt få böcker. Läser en del men lånar av min mor.

• elims

träningsrum?

konstnärsverkstad för barnen(?) ?

meditationsrum?

• Tjej 83

du det är svårt. vi har en del extra rum som skall bli barnens sovrum senare när de blir äldre...
    men så länge är de ena ett pyssel/hobby rum, de andra ett gästrum, de tredje är ett träningsrum med en frysbox i med haha.
    o de fjärde störrsta är sambons tv/spel/fest rum.
    hade ett till med gjorde om till tvättstuga,

hoppas du komemr på något.
    lite trisst o ha soffa o tv i de rummet med kanske då får man ett till vardagsrum.. men?

• Aquila

Det finns inga barn än i detta hushåll Framtida barnrum alltså.
    Får prata med sambon lite mer.. han låter mig sköta all inredning men i detta fallet vore det bra med inspiration!

• Thursday

Vi har... fyra extra rum i vårt hus (har inga barn). Vi renoverar i väldigt maklig takt så inget av dem är direkt iordninggjort än, men vi använder "barnsovrummen" som arbetsrum och tillfälligt gästrum resp. musikrum för maken. På nedre plan har vi ett större och ett mindre rum. Det lilla rummet ska bli pysselrum/syrum åt mig (pågående projekt) och i det större har vi för närvarande mest skräp, men det ska bli gästrum.

Faktum är att jag har svårt att se hur vi skulle få plats med ev. framtida barn eftersom de ju då måste ha egna rum

• Aquila
    Thursday skrev 2007-12-03 09:17:54 följande:
    Faktum är att jag har svårt att se hur vi skulle få plats med ev. framtida barn eftersom de ju då måste ha egna rum
    Inga problem! Dem kan bo i mitt extrarum
  • Pshevil

Vårt extrarum är inrett till "lyssningsrum" till sambon. Där inne har vi alla våra skivor och stereon + bra högtalare. Han tycker att det är bra att ha ett rum att stänga in sig på när han vill lyssna på musik och jag vill inte ha våra skivor i vardagsrummet ;) 

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • tamate

vårt extra rum ska bli hobby/gästrum. Jag gillar att sitta och pyssla så jag kommer ha skrivbord och en massa hyllor där inne (kommer vara skönt att inte ha stressen att behöva plocka undan allt jämt) där kommer även stå en säng och tv/video till när vi får gäster, mian släktingar bor 120 mil bort och vi har ofta besök av vänner som sover över å det behövs.

- det som inte dödar härdar!
Svar på tråden Hur har ni möblerat era extrarum?