• JULIA Alidias mamma

lasse åberg tavlor signerade värda att ha`????

hej

har kommit över lasse åberg konst som är signerade två är fullstora tavlor...en mousilini och en med dali den där klockan ni vet och sen fem små olika lasse åberg motiv...som alla är signerade..samt en mellanstor med monalisa...o musse pigg..de fem små är typ 1/35 22/75 o.s.v....
    är det lönsamt att äga dessa tavlor?? har köpt alla för 4000 eller kommer att göra..Är priset rimmligt?? när det är äkta tavlor med autograf??????
    mvh

• Svar på tråden lasse åberg tavlor signerade värda att ha`????
  • Smultron ett

köp dem och vänta tills han dör och sälj dem för 5 miljoner styck

• JULIA Alidias mamma
    Smultron ett skrev 2007-12-02 22:49:29 följande:
    köp dem och vänta tills han dör och sälj dem för 5 miljoner styck
    öö va det ett seriöst svar ellerFlört
  • Smultron ett
    sessan18 skrev 2007-12-02 23:02:12 följande:
    öö va det ett seriöst svar eller
    Nej jag skojjade
    men kan nog mycket väl vara så, eller hur?
    Men jag är ingen expert. Men vet du, jag hade köpt de där tavlorna faktiskt mest för att jag gillar hans tavlor.

kram å lycka till
  • Smultron ett
    Theorese skrev 2007-12-03 11:33:34 följande:
    Är det litografier?
    hon säger ju att det är äkta tavlor
  • JULIA Alidias mamma
    Smultron ett skrev 2007-12-03 11:37:53 följande:
    hon säger ju att det är äkta tavlor
    de är signerade allihopa en av tavlorna sstår det 1 av 75 o.sv de små
    men alla står det lasse åberg på ....har köpt dem av eller ska av en som samlar konst
  • JULIA Alidias mamma
    Smultron ett skrev 2007-12-03 11:29:05 följande:
    Nej jag skojjade men kan nog mycket väl vara så, eller hur?Men jag är ingen expert. Men vet du, jag hade köpt de där tavlorna faktiskt mest för att jag gillar hans tavlor.kram å lycka till
    hehe ja du det kanske är så....men som sagt en kul grej att ha gillar ju hans konst
  • JULIA Alidias mamma
    Theorese skrev 2007-12-03 11:33:34 följande:
    Är det litografier?
    vet ej om det är litografier vad menas med det hur ser man det??? är som sagt var ingen konstexpert
  • Smultron ett

aha det är litografier du har. kopior som är upptryckta.
    du har altså nr1 av 75 st.

Men är den målad eller är det ett tryck?

• Theorese

Ett sätt att se om det pris du fått är i bra nivå är att se vad andra tar för samma tavlor. Så googla lite och se vad som finns på ex Tradera.

Jag tror också att du bör försäkra dig om exakt vad det är du köper. Här finns ett konstlexikon där du kan slå upp vissa saker www.konstbolaget.se/lexikon/A tex vad litografi betyder.

Någon snabb väreökning bör du inte räkna med, men gillar du Lasse Åberg så får du ju ganska mycket tavlor för pengarna om de är inramade.

• JULIA Alidias mamma
    Theorese skrev 2007-12-03 13:08:09 följande:
    Ett sätt att se om det pris du fått är i bra nivå är att se vad andra tar för samma tavlor. Så googla lite och se vad som finns på ex Tradera.Jag tror också att du bör försäkra dig om exakt vad det är du köper. Här finns ett konstlexikon där du kan slå upp vissa saker www.konstbolaget.se/lexikon/A tex vad litografi betyder.Någon snabb väreökning bör du inte räkna med, men gillar du Lasse Åberg så får du ju ganska mycket tavlor för pengarna om de är inramade.
    jepp den jag gillar mest är mona lisa den är dit klistrad med maskeringstejp...samt musse pigg i en badring den är som typ en tidningsutklipp
    sen gillar jag dahli me klockan den är ritad med blyerts...
  • ming

För min del så tycker jag att Lass Åberg-tavlorna är grymt överskattade... Hade aldrig betalat så mycket pengar för sån ful konst, som dessutom alla andra har likadana.

• MrM

Jag är inte någon konstkännare men det är ju inte precis någon brist på Lasse Åberg-litografier på marknaden så jag har svårt att tänka mig att det skulle bli någon fantastisk investering. De säljs ju i parti och minut på nätet och varje "orginal" finns ju i en upplaga som varierar mellan några tiotal och ett antal hundra. Personligen skulle jag köpt konst som jag själv gillar (och då går Lasse Åberg fetbort) eller investerat pengarna i aktier om det var spekulationen jag var ute efter.

Mvh

• JULIA Alidias mamma
    ming skrev 2007-12-03 16:18:35 följande:
    För min del så tycker jag att Lass Åberg-tavlorna är grymt överskattade... Hade aldrig betalat så mycket pengar för sån ful konst, som dessutom alla andra har likadana.
    ja smaken e som baken den är delad .......jag gillar nog inte det du gillar heller.....
  • JULIA Alidias mamma
    MrM skrev 2007-12-03 16:28:56 följande:
    Jag är inte någon konstkännare men det är ju inte precis någon brist på Lasse Åberg-litografier på marknaden så jag har svårt att tänka mig att det skulle bli någon fantastisk investering. De säljs ju i parti och minut på nätet och varje "orginal" finns ju i en upplaga som varierar mellan några tiotal och ett antal hundra. Personligen skulle jag köpt konst som jag själv gillar (och då går Lasse Åberg fetbort) eller investerat pengarna i aktier om det var spekulationen jag var ute efter.Mvh
    MrM jepp det är ju så man gör köper det man själv gillar.. och vi gillar lasse åberg..det finns ju som sagt var mycket med honom.... Hemlis nej jag undrade mest om priset ...
Svar på tråden lasse åberg tavlor signerade värda att ha`????