• Lillstrumpa81

hur mår ni i vecka 37 (ungefär) ? =)

Själv är jag..
    ..jättetrött (lika trött då jag somnat som när jag vaknar typ:)

mår illa (vet inte om plutten trycker på något där i magen så det blir så..)

"städ-galen" Vill organisera allt..

Känns som att bebisen ligger jättejättelångt ner o springer på toa hela tiden.

Växlande nervös o växlande trygg inför FL..

• Svar på tråden hur mår ni i vecka 37 (ungefär) ? =)
  • zara81

Jag är i vecka 38 och mår bra. Jag är otroligt segstartad på morgonen men kan inte sova på nätterna,ligger vaken till 2-3 varje natt och vill bara sova.Springer på toa ofta.
    Sen är jag som du Ts vill organisera, städa och fixa. Är ganska lugn inför förlossningen.

• Devania

Är i v 36, mår ganska ok på dagarna förutom att jag är så otroligt TRÖTT. Mina nätter är en enda mardröm, har inte sovit en blund hittills inatt och nu e kl snart 05 här i Finland. Lider av myrkrypningar och magsyra (så jag bara vill spy!)nattetid. Hoppas de sista veckorna går snabbt.... Annars är jag också städgalen, fixar med att göra fint och stryka kläder så fort jag har möjlighet, fast jag borde göra skolarbeten :( Nej, kanske man ska försöka sova nu snart....

• Tristanya

jag är i v38(37+4) och har varit förkyld i snart 3 veckor.. så är helt slut.. har fortfarande ont i halsen o hostar på kvällarna.. så sover ännu dåligare pga det!
    jag som i vanliga fall älskar o sova längtar t.o.m till morgonen så jag slipper sova så dåligt!..
    har halsbränna från o till nu igen, magen är upp o ner, trött o less på detta nu! har foglossningar från o till också.. o spänner o ilar i bäckenet, men är nog för att bebisen är fixerad o trycker neråt.. så bebisen får gärna ta o titta ut nu!
    försöker att orka städa o plocka iordning här hemma på dagarna..men är ju så trött av förkylningen! skönt att man inte jobbar längre iaf!
    17 dagar kvar till bf idag!

• scapa

Hej! Jag har mått riktigt bra hela min graviditet är idag 37+0 och har 20 dagar kvar till BF. Men har varit hemma i mer än 5 veckor sjukskriven pga att jag fått graviditetsdiabetes. Så det fanns risk för för tidig förlossning. Har inga problem att sova på nätterna men man känner sig tröttare och lite mer utmattad på dagarnd nu när det börjar närma sig FL.

• MiaMia

Jag är i v 36 och mår bra. Trött igen dock...
    Känner mig tjock och tung och har samlat på mig vatten.

Jag har inget boa-behov alls... Kanske kommer när jag slutar jobba 14/12...

Sover bra på nätterna, har inga problem med att ligga. Går upp och kissar 1-2 ggr men det dtör mig egentligen inte, somnar om direkt ändå.

• midsomer

Jag är i v 36. Sover väldigt sporadiskt på nätterna. Går upp o kissar en fem sex ggr ungefär. Går nästan i sömnen nu när jag ska upp. Vänder och vrider från vänster till höger sida. Börjat känna av lite magkatarr. Trycker i mig Rennie för att inte må illa. Så nu undrar man hur man ska orka i 4 veckor till. Börjar bli irriterad på mycket speciellt kompisar som drar i en fast man egentligen bara vill ligga o sova. Känns fortfarande overkligt med fl.

Har börjat "boa" och blir frustrerad när jag inte orkar. Har forfarande ingen vagn, ingen madrass till sängen och ingen bilstol. Sen vill vi hinna åka till sjukhuset för att titta också,...puh. Men försöker tänka vackra tankar.

Har alla köpt vagn nu?

• midsomer

Jag är i v 36. Sover väldigt sporadiskt på nätterna. Går upp o kissar en fem sex ggr ungefär. Går nästan i sömnen nu när jag ska upp. Vänder och vrider från vänster till höger sida. Börjat känna av lite magkatarr. Trycker i mig Rennie för att inte må illa. Så nu undrar man hur man ska orka i 4 veckor till. Börjar bli irriterad på mycket speciellt kompisar som drar i en fast man egentligen bara vill ligga o sova. Känns fortfarande overkligt med fl.

Har börjat "boa" och blir frustrerad när jag inte orkar. Har forfarande ingen vagn, ingen madrass till sängen och ingen bilstol. Sen vill vi hinna åka till sjukhuset för att titta också,...puh. Men försöker tänka vackra tankar.

Har alla köpt vagn nu?

• Tristanya

midsomer -- vi beställde våran vagn redan i v15, o vi fick den ca 1 vecka senare! blev så tidigt just för att det var erbjudande på den vagnen o den var billig! så allt är fixat till våran bebis! är kanske lite småsaker som vi får köpa till, men annars är allt så gott som klart!
    vi skulle också ha bokat in en tid för "rundvandring" på förlossningen, men blir inget av det..har varit där två gånger de senaste månaderna för att jag haf ont i magen, så det får räcka, vi vet vart man går osv!
    dock blev det värre med informations"kursen" från FK om föräldrarpenningen.. dit ska vi den 11/12, så vi får se om bebisen tittat ut då eller inte.. men det känner vi att vi måste gå på, för ingen av oss kan något om FP!

• GeRDiS

Jag är i v 37 36+6 o ja mår kisskasst, är alltid trött, får inte sova på nätterna, ligger ja inte vaken o har ont av fogisar så e ju uppe o kissar eller för att ja har halsbränna, mår konstant illa o har gjort de nu i ca 3 veckor, städar som en tok gör ja o vill att allt ska va som ja vill ha de den dagen bebbe bestämmer att titta ut, igår högg ja tillomed ved... vissa dagar e ja apprädd för fölossningen medans ja andra dagar ser det med en klackspark, så vi får väl se vikket humör man e på den dagen som det ska ske, förövigt e ja lite nervig över att min bilstol som ja beställt inte har kommit, annars tror ja mej ha full koll på övriga bebbe grejor.... o om ja har missat någa R i texten så beror de på att mitt r bara funkar när de själv vill...

• Azarina

Hej hej. Usch vad det låter tråkigt för alla som inte mår bra nu. Är i vecka 37+6 så idag är det två veckor kvar. Har i stort sett bara problem med att lägga mig tillrätta så jag sover väl sådär. Sen kan jag inte gå så mycket pga det trycker på och gör ont. Men man börjar se ett slut på det nu bara jag slipper gå över tiden. Har köpt allt jag tror att jag behöver för första tiden. Säkert nåt som man glömt men affärerna har väl öppet efter förlossningen oxå. =) Kram till alla. Inte långt kvar nu.

Ps det som är positivt nu är ju det här städdillet man har.

Bebis 17 december
  • Kattflickan

Jag är i v 37+3 idag. Min andra graviditet. Vaknar på nätterna pga foglossning + att jag är kissnödig. Ganska trött och ofta hungrig. Boar en del men orkar inte så mycket som jag skulle vilja.

• Angel30
    v37 idag och jag är trött hela dagarna,och har ofta sammandragningar så jag blir tokig Fundersam.. fick reda på förra veckan att min bebbe har fixerat sig..så nu längtar jag bara tills han/hon vill komma ut..
Svar på tråden hur mår ni i vecka 37 (ungefär) ? =)