• Anonym (nervös)

Nån som fått hjälp av kyrkan - ekonomiskt?!

Hej!

jag är så yber nervös, idag kl 13 kommer diakon från vår församling hit och ska prata med mig.

Jag skickade iväg ett mail om att vi låg rätt risigt till...
    (orkar inte berätta HELA historien)
    men vi behöver helt enketl 4500 kr annars stängs el och grejer av.
    INTE heöt vårt fel vill jag bara tillägga...men det rä en annan historia...

men det jag vill veta är: är det någon som fått hjälp av kyrkan?
    med vad och om de nu kommer hem till en, vad ställer de för frågor och så, jag rä jätte enrvös för det känns ju givetvis fruktansvärt pinsamt och förnedrnde att ebhöva be om den här hjälpen..

• Svar på tråden Nån som fått hjälp av kyrkan - ekonomiskt?!
  • Anonym (Visst)

Kyrkan kan hjälpa de som behöver dem. Berätta ärligt om vad som hänt och hur ni ser på framtiden. Även om ni ställt till det själv så är man inte mer än människa ibland. Och jag tycker det var starkt av dig att vända dig till kyrkan.

Det blir inte pinsamt, bjud på kaffe och tänd ett ljus och sen kan ni prata i lugn och ro. En diakon är proffs på samtal så du har inget att oroa dig för. Ha en bra jul, det ordnar sig säkert!

Jättekramar!

• marsipan tomte

Hej

Har aldrig fått hjälp av kykan ekonomiskt men en nära vän till mig fick det lagom till jul de hon fick var 2000kr till mat .....men tycker att de är bra att kykan finns och kan hjälpa personer i nöd....

Vill bara krama om och önska dig lycka till idag.....du kan väl berätta senare om du orkar vad som sades..

Kram och lycka till idag

• Anonym (nervös)

tack!

ja jag hoppas vi får hjälpen men jag kommer säkert sitta och gråta för man känner isg som en skurk nästan, jag har barn - då är det som undermedvetet att man SKA klara sig själv!

Är döds rädd att de ska kontakta sociala eller nånting coh säga att vi inte har råd att ta hand om dem eller nåt.
    hemska tanke.

Ja jag väånde mig till kyrkan för det var enda vägen jag kund etänka mig att få hjälp att lösa detta.
    Men vi bor i ett litet samhälle vilket innebär att vi kommer stöta på diakonen nu och då och det känns så förnedrande . kommer hon då att lägga huvudet på sned och nicka lite "lilla gumman...ni kan inte ta hand om er"?

USch. men kan de hjälpa så är det ju guld värt!

TAck för uppmuntrande ord!
    *Kram

• marsipan tomte

Ursäkta en fråga bara...eller undran om de är som du säger att du måste ha 4500kr för att el ej ska stängas av....då kanske de gått så långt att erat socialkontor på din ort fått vetskap om detta

För de är så att elveken skickar ärendet vidare om man har barn i familjen till soc..... jag har blit drabbad av det och då får man ett brev från soc...... vad gäller elen....

Du har inte fått något brev från soc..?? med tanke på att du har barn tänkte jag

• Anonym (nervös)

nej inget brev.

Det enda jag ahft kontakt med dem är att jag ringde för att fråga hur de stälelr sig.
    de sa att de kan ju inte ebtala för retroaktiva räkningar.

och detta är en räkning sen första tiden i vårt gamla hus, på 15000 kr som skulle avbetalad mån efter mån...MEN så kom ju alla de vanliga räkningarna på elen med varje månad så vi hann liksom inte med.

jag ahr lägsta >Fp.

Problemet är att vi hade betalat för mycket el så vi fick "tillbaka" 3000 kr så jag trodde det skulle ordna sig för då skulle jag abra betala in 3100 kr denna månad så skulle den vara borta MEN då har de dragi den summan på månadens räkning istället
    Puckon!
    Varför inte dra på den som gått så långt!!!

så de ringde och sa "men du ahr ju 4500 kr kvar att betala, 21 dagar sen stängs ju allt"

man får sån panik!

• Anonym (nervös)

puuust nu är det över iaf!

hon var gullig och förstående, men det känns fortfarande som om man pengar från dem. Men hon sa att hon kan inte ta ett beslut nu utan måste prata med fler inblandade men hon sa att NÅN hjälp ska jag verkligen försöka att ni ska få!

så nu är det bara att vänta igen då...

• marsipan tomte

Till ts....

Jag håller tummarna för dig.....skönt att de västa är över och nu känns de kanske lättar för dig

Lycka till

• Anonym (kram ts)
    Anonym (nervös) skrev 2007-12-03 14:08:01 följande:
    puuust nu är det över iaf!hon var gullig och förstående, men det känns fortfarande som om man pengar från dem. Men hon sa att hon kan inte ta ett beslut nu utan måste prata med fler inblandade men hon sa att NÅN hjälp ska jag verkligen försöka att ni ska få!så nu är det bara att vänta igen då...
    Önksar dig lycka till & hoppas det löser sig.
Svar på tråden Nån som fått hjälp av kyrkan - ekonomiskt?!