• Anonym (gravid v9?)

Mår jättedåligt, går det att få ett ultraljud. (bor i Oskarshamn)

Jag är gravid i v8 + något och mår jättedåligt för jag tror inte fostret lever.
    Vill först säga att jag är emot att ljuga och säga att jag blöder för att få en jourtid på sjukhuset i Västervik plus att jag är urdålig på att ljuga ens om jag skulle vilja.

Men... jag mår verkligen piss över detta. Det är mitt andra barn och vid första graviditeten hade jag en rad symtomer som illamående, yrsel, jätteont i brösten och stickningar i ligementen bla. Nu har jag inga symtomer alls.
    Vill inte sitta och må så här dåligt. Tänker på det ständigt.

Hur ska jag göra?? Finns det någonstanns där jag kan göra ett privat ul. Kommer dom ta emot mig i Västervik bara pga oro. Eller har ni några andra förslag?

• Svar på tråden Mår jättedåligt, går det att få ett ultraljud. (bor i Oskarshamn)
  • My sunshine

Kan du inte bara säga att du vill veta att barnet lever? att du mår jätte dåligt av det? det gjporde jag o jag fick tid på en gång men jag bor iofs i norrbotten så det kanske e olika från kommun till kommun

• fimp

jag sa till min bm att jag var orolig så ordnade hon ett vul till mig!

BF 23 maj 2008
  • åsa1979

Du kan beställa tid på de flesta mottagningar och göra ett Vul...

Det är bara att förklara hur du känner och att du vill kolla att allt e bra....

Jag gjorde det och det var inga problem att få tid..... :-

Du behöver inte göra det där du är inskriven och inte åka till sjukhus och ljuga.

Lycka till!

• Anonym (gravid v9?)

Hmm, ska nog ringa till mvc här i ohamn imorgon (såg att telfontiden var slut) och prata med dom där så får jag se hur jag gör efter det. Jag tror inte jag kommer få ett ul där innan jag är inskriven o inskrivningen brukar vara efter v12. Men de kanske kan fixa en tid i Västervik.

Ja, får vänta till imorgon i alla fall.

• Annie82

Hej.

Jag är i v.30 och bor i o-hamn. Jag tycker du ska ringa först till mödravården här i ohamn och prata med dem om hur du känner. Det brukar inte vara några problem att få göra ett extra ul. Det har jag fått göra vid båda mina graviditeter i o-hamn. Det kan ju dock vara så att det inte finns några tider, men då hjälper säkert bm i o-hamn dig med att få kontakt med västervik.

Jag har bara positiva saker att säga om både o-hamns personal och västerviks personal, de är mycket hjälpsamma och det brukar alltid gå att lösa.

Lycka till!

Svar på tråden Mår jättedåligt, går det att få ett ultraljud. (bor i Oskarshamn)