• alabaster

Folk som inte släcker adventsljusstakar och stjärnor när de går hemifrån!

Varför släcker inte folk? Vad är vitsen att ha en ljusstake tänd på dagtid när det är ljust och de inte ens är hemma? Vad tillför det världen mer än att öka på växthuseffekten? Gaaah!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 12:20:09:
    Det här var visst ett känsligt ämne... många skriver och jag har inte tid att svara alla eftersom jag har ett liv utanför fl också

Vill dock ställa en fråga till er som upprörs:

Varför blir ni så provocerade av det här?

Och en till grej som jag undrar mkt över:

Varför måste den som gör _en_ grej för att den är miljövänlig göra _allt_ som är miljövänligt eller låta bli helt. Varför får man inte göra en eller ett par grejer bara? Det är väl ändå bättre än ingenting??

• Svar på tråden Folk som inte släcker adventsljusstakar och stjärnor när de går hemifrån!
  • BrideOf Rocky

Antagligen för att det ska se mysigt ut när dom kommer hem.
    Sen går dom hem, sätter på alla 40 tums platt-TV apparater, datorn och lampor i alla rum, sen tar dom en dusch i 30 minuter och åker bil varje dag

Men jag håller med, folk är retards.

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • TerrorMorsan

Hahaha!! jag släcker faktiskt julmojängerna dagtid å natt-tid, fast julstjärnorna lyser nere i köket, å i vardagsrummet har vi timer

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Murloc

Kan bara tänka mig att de glömmer att släcka dem?

• Niinaaa

Ingen tänker heller på att det är stor brandrisk med adventsljusstakarna.
    Jag är skiträdd för att dom ska ta eld. Släcker dom även på natten

• Eva och Nadjas mamma

Mina är tända dygnet runt, inte orkar väl jag gå och dra ut kontakten så ofta när den är så svårt att komma åt.

• Tigertofflan

vad är vitsen med en ljusstake om man inte har den tänd??

• Isolde

Jag undrar varför folk har stjärnor och stakar tända på nätterna.

Sätt grejerna på timer, säger jag. Då kan man komma ut till tänd stjärna i köket på morgonen utan att den ska behöva stå och lysa hela natten.

Dina feministmuffins på nätet: www.familjeliv.se/Forum-11-256/m24854955.html
  • Enjoy life

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-03 09:44:26 följande:

Mina är tända dygnet runt, inte orkar väl jag gå och dra ut kontakten så ofta när den är så svårt att komma åt.
    Som jag skrev i en annan tråd: Rusta säljer timers för 10:-/st.
    Då slipper du besväret att tända/släcka överallt. Dessutom sparar vi på miljön och du på din privata ekonomi.
  • Nananas

Vi använder gamla hederliga timers på alla lampor. Tänds precis efter skymning och släcks när vi brukar gå o lägga oss.

• Eva och Nadjas mamma

Enjoy life skrev 2007-12-03 09:46:40 följande:

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-12-03 09:44:26 följande:
    Som jag skrev i en annan tråd: Rusta säljer timers för 10:-/st.Då slipper du besväret att tända/släcka överallt. Dessutom sparar vi på miljön och du på din privata ekonomi.
    Ska väl ta en funderare på det då...
Svar på tråden Folk som inte släcker adventsljusstakar och stjärnor när de går hemifrån!