• tillymilly79

Är det ett konstigt namn?

Min son heter Hector i förnamn. Det är visserligen inte så vanligt men tycker ni att det är konstigt? Min farmor tycker det i alla fall...

• Svar på tråden Är det ett konstigt namn?
  • tillymilly79

Kanske från filmen Troja? Eller en karaktär i Glamour? Jag har inte stött på det på så många andra ställen.

• Dahliaer

Hektor var väl en helikopter i något barnprogram när jag var liten tror jag...

Hursomhelst så tycker ju olika generationer olika om alla namn. Min yngsta heter Lea och det tycker min mormor inte var det vackraste direkt (fast nu har hon vant sej) Hon tjatade varje gång vi träffades att Lovisa eller Ulla-Karin var så mycket finare

• Utlandssvensk

Där jag bor finns det en restarurangkedja med bara kycklingrätter som heter Hector (ungefär som Kentucky Fried Chicken). Sâ när jag hör namnet Hector sâ förknippar jag det med kyckling.

Men eftersom jag bor utomlands sâ behöver ni ju inte oroa er för det...

• MissB

inte alls konstigt men jag förknipper det med Hannibal Hector från Silence of the Lambs.

Kan vara på tiden att man fick söta barn att tänka på än den filmen när man tänker på namnet

• Banana82
    MissB skrev 2007-12-03 11:30:50 följande:
    inte alls konstigt men jag förknipper det med Hannibal Hector från Silence of the Lambs. Kan vara på tiden att man fick söta barn att tänka på än den filmen när man tänker på namnet
    han heter iof hannibal lecter
Svar på tråden Är det ett konstigt namn?