• principisessan

hur lång tid innan bristningarna bleknar?

Ja, precis som det står i rubriken undrar jag hur lång tid det tar innan bristningarna blir vita eller iallafall lite ljusare?
    Dottern är snart 2 månader och än kan jag inte se att de skulle ha bleknat alls iallafall, har massor med ilskna röda ränder lite överallt på kroppen

• Svar på tråden hur lång tid innan bristningarna bleknar?
  • principisessan

fick en fin kommentar av sambon igår, han flina o fråga om jag efter nästa graviditet kommer vara skotskrutig istället, få ränder på tvären
    *muttrar*

• little mommy

ja nu e det 2½år sen och nu har dom flesta bleknat. ett råd är att inte sola när man har röda bristningar vänta tills dom e vita!!

• principisessan
    little mommy skrev 2007-12-03 19:38:18 följande:
    ja nu e det 2½år sen och nu har dom flesta bleknat. ett råd är att inte sola när man har röda bristningar vänta tills dom e vita!!
    jasså, blir de värre annars eller?
  • Daz

mina bristningar är vita nu - sonen är snart 8 månader.

• Annaaa86

Mina har bleknat mycket, tösen blir 3 mån. på fredag!

• little mommy

m u m i n skrev 2007-12-03 20:04:39 följande:

jasså, blir de värre annars eller?
    ja jag har läst och sett folk som solat efter, antingen så stannar bristningarna som dom är lika stora (krymper inte med tiden) eller så blir dom blå lila istället för vita, för att dom blir vita är ett tecken på att dom (läkt) klart. och då kan man sola dom och då krymper dom lite till.
  • principisessan

okej, då ska jag definitivt inte sola då..
    läst i nån tråd att någon smörjde in sig med ricinolja och detta skulle tydligen bleka bristningarna, men har inte hört det nån annanstan o inte testat heller.. kanske funkar...?

• little mommy

m u m i n skrev 2007-12-04 09:36:41 följande:

okej, då ska jag definitivt inte sola då.. läst i nån tråd att någon smörjde in sig med ricinolja och detta skulle tydligen bleka bristningarna, men har inte hört det nån annanstan o inte testat heller.. kanske funkar...?
    har även hört strivectin men det e ganska dyrt men det drar ihop huden och gör bristningarna mindre synliga, eller så kan man fejka med nivea self touch tan spray, suddar bort bristningar och celluiter mirakel på sommaren i allafall
Svar på tråden hur lång tid innan bristningarna bleknar?