Drömmer att tänder går sönder
Någon som är expert på drömtydnig.
Har upprepade gåger drömt att tänder går söder.
Senast i natt var det tre (i drömmen genomskinliga välformade) plomber som släppte.
Vad betyder det?
Någon som är expert på drömtydnig.
Har upprepade gåger drömt att tänder går söder.
Senast i natt var det tre (i drömmen genomskinliga välformade) plomber som släppte.
Vad betyder det?
PENGAR!
Du kommer att bli rik
så brukade jag också drömma, att tänderna lossnade och/eller fnasade sönder och jag hade fulla munnen med tappade tänder.. ruskigt läskigt!
men om jag bet ihop så satt de kvar, vilket ledde till att jag vaknade med spända käkar och ont..
har hört att det handlar om att man står inför en förändring i sitt liv eller så..
jag har inte drömt om det på flera månader(år??) nu..
Jag har läst att det betyder otur. Jag sökta på drömtydning på google.
Men det låter ju bättre om det gäller pengar, för jag har nyss drömt det jag med, hihi.
Ett tag drömde jag flera dagar i rad att mina tänder gick sönder eller ramlade ut..huu riktigt läskigt.
Har läst att det betyder något speciellt..minns dock ej.
Men rik blev jag minsann inte!;)
Om man drömmer att man tappar tänder eller att de går sönder så brukar det tyda på att man känner att man inte riktigt har kontroll över sin tillvaro (eller en specifik situation). Kan det stämma på dig?
Det är ju förmodligen en av de vanligaste mardrömmarna (tillsammans med att bli jagad och att falla). Betyder det något så drabbar de i stortsett alla! Ett tänkbart alternativ är så klart att det inte betyder ett dugg.
Jag tror så här...
När man är spänd pressar man tänder eller rent av gnisslar dem så drömmer man att man tappar dem. Att drömtydare har översatt det till "att inte ha kontroll" är alltså ingen slump
ja som någon skrev detta att tappa täner kan vara ett tecken på att man inte har sutationen helt under kontrll, man kan tex inte "bita från till överordnade, partnern eller vem de nu kan vara. Det kan också syfta på ålderprocessen och rädlan att bli gammal