• chess1979

valp med flytningar

Min tik valp på 12 veckor har flytningar från underlivet, dom är inte gröna och luktar inte illa. ngn som vet vad det kan vara?

♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • Svar på tråden valp med flytningar
  • MissTag
    Jannabus skrev 2007-12-03 12:38:26 följande:
    Det kan vara livmoderinflammation, jag skulle ha uppsökt en veterinär!
    Lugn i stormen! Det allra troligaste är att hon har juvenil vaginit, en slags slidkatarr som är väldigt vanlig på unga tikar. Tillståndet brukar gå över av sig själv efter första löpet. Min rottis hade det men det har helt slutat nu, trots att hon inte löpt ännu.
  • MissTag
    Jannabus skrev 2007-12-03 13:22:56 följande:
    Hoppas på det då =)
    Håller man bara koll på allmäntillståndet så brukar det gå bra. =) En så liten valp märks det fort på om hon blir dålig och då ska man naturligtvis uppsöka vet.

Men som sagt, det är väldigt vanligt och orsakas av att valpen blir kall, och det är ju verkligen säsong för det nu.
  • chess1979
    MissTag skrev 2007-12-03 13:19:07 följande:
    Lugn i stormen! Det allra troligaste är att hon har juvenil vaginit, en slags slidkatarr som är väldigt vanlig på unga tikar. Tillståndet brukar gå över av sig själv efter första löpet. Min rottis hade det men det har helt slutat nu, trots att hon inte löpt ännu.
    det var det veterinären trodde, skall avvakta ngra dagar.

p.s jag har oxå en rottis tik
    ♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • MissTag
    chess1979 skrev 2007-12-03 15:49:36 följande:
    p.s jag har oxå en rottis tik
    Så sött, rottisar är oemotståndliga som valpar... =)

Min tik föddes i februari och uppfödaren lät dom springa ut och in lite som dom ville. Inte så konstigt om dom blev kalla ibland.
Svar på tråden valp med flytningar